Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 22:28:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 953781 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1005 skrivet: 2011.09.05 - 02:04:14 »

Idag är det någon som fyller år.  :nod-yes: Jag är så spänd av förväntan att jag inte kan sova. Precis som när man var barn.  :flirting: :tongue:

Nä, jag skojade bara. Fick migrän och tvärdäckade halv tio. Men nu har jag varit vaken sen halv tolv. Det är lögn i helsike att somna om!  :bang_head: Det är för varmt, mannen låter och snurrar, lakanen är knöliga, tankarna snurrar.......  :badtongue:

-Senaste 3 veckorna har jag haft migrän var 6e dag. Exakt. Märkligt.  :confused3: Men det är mycket bättre än förut innan Botox. Då var det varannan- var tredje dag. Ibland, om det var en bra period, var fjärde.

-Vi ska skaffa katt!  :yay: Vi var och tittade på henne i går kväll. Helt bedårande och underbar! Hon sprang och mötte oss i dörren. Undrar om hon kände på sig att det var hennes familj som kom för att hälsa på henne.  :flirting:

-Hela familjen är förkyld. Typiskt.

-Jag borde hänga upp fingardinerna i sovrummet. Dumt att bara ha dem liggandes när man nu har köpt dem.

-Undrar hur man ska inreda hyllväggen som ska bli i vardagsrummet. Ikea eller elfasystem? Ska det vara draperi, lamellgardiner eller skjutdörrar framför?

-Mamma ska bli en glad pensionär. Men fattig. Så hon säljer lägenheten och flyttar till syrrans och svågerns sommarvilla.  :sosad: Glad för hennes skull, men det känns jobbigt att hon drar så långt bort, för att ha råd.  :ignore:

-Sista höstpaddlingen blir kanske ingen paddling, utan vi får kanske ta skärgårdsbåten, pga min dumma handled. Besviken.  :tongue_wag:

-Jag har ont i kroppen. Träningsvärk och låsningar i ryggen. Hoppas det inte ger mer migrän.  :bang_head:

-Jag vill kunna sova nu. Jag vill inte vara hemma sjukskriven imorgon (idag). Väckarklockan ringer om 3 timmar, och jag sover inte.  :shock:

-Det gör fortfarande ont i huvudet. Fast inte panikont. Kommer det hinna gå över till innan klockan ringer?  :sad:

-Usch, jag mår illa. Vad varmt det är. Jag är trött. Nu är jag törstig igen. Tungan känns som bomull.

Så där ja. Kanske jag fick ur mig de värsta tankarna som har snurrat. Nu kanske det går att somna äntligen.  :nightie:



Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1006 skrivet: 2011.09.05 - 02:20:11 »

 :lol:

Vad kul med katten! :cat:
Men ska du inte vara hemma i morgon ändå? Du kan säkert koppla av lättare och somna om du bestämmer dig för det.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1007 skrivet: 2011.09.05 - 06:43:27 »

Hoppas du hann somna en stund! Och grattis på födelsedagen! :smile:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1008 skrivet: 2011.09.05 - 07:22:54 »

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Hoppas du fick slut på snurrandet. Jag brukar då lösa litet korsord eller nu för tiden spela Wordfeud på mobilen med andra. Då måste min hjärna tänka åt annat håll och blir jag ofta tillräckligt trött för att somna om!

Tråkigt att din mamma flyttar längre bort!

och katten är kul! Är det en speciell ras? (eller är det ett speciellt ras? hur man nu skriver)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1009 skrivet: 2011.09.05 - 11:52:19 »

En ras var rätt. :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1010 skrivet: 2011.09.05 - 14:38:55 »

Tack!  :inlove:

Jo, jag lyckade somna efter halv tre.  :sleep: Men jag gick inte upp klockan fem som klockan sa åt mig att göra. Kl sju var jag kissnödig och klarvaken igen. Så då gick jag upp och tog en lugn start med frukost och samvaro med familjen, innan jag åkte till jobbet. Det är inte något tempo på mig idag. Men jag knallade iväg på lunchen och köpte några läskiga bull-längder att bjuda kollegorna på. Så nu är jag ursäktad att jag tar det soft idag.  :flirting:

Lilla kissen är en tre eller fyrvägskorsning. En kvart norsk skogskatt. En kvart oriental och resten oklart.  :lol: Åh, vad jag längtar. Jag hade glömt vad härligt och spännande det var att vara i väntans tider. Nu måste vi skaffa resebur, klösklätterkojaställning och sandlåda. Och en skål till käk och vatten. Blocket blir min bästa vän! :nod-yes: Vad ska hon heta? Sonja, Felicia, Chilli, Simba...... :confused3:

Ja, det känns verkligen jätte tråkigt med mamma. Jag som hade sett fram emot att få träffa henne mer, när hon inte har ett jobb som tröttar ut henne.  :sad: Men samtidigt tror jag att hon kommer må bra där. Det blir nog en batteriuppladdning som heter duga. Ett tag i alla fall. Sen längtar hon nog för mycket efter oss så hon måste flytta tillbaka.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1011 skrivet: 2011.09.05 - 15:47:05 »

Hon kan väl heta hemul?  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1012 skrivet: 2011.09.05 - 19:28:28 »

Jag ska fråga familjen.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1013 skrivet: 2011.09.05 - 19:52:18 »

Mynlen passar bättre!!!  :lol:
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1014 skrivet: 2011.09.06 - 19:16:24 »

Dom röstar nog inte på idalinda i alla fall  :worried:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1015 skrivet: 2011.09.06 - 19:22:00 »

Jomen idalinda skulle ju kunna funka. Och varför inte Sorla? Fast hemul är ju finast förstås.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1016 skrivet: 2011.09.06 - 19:41:06 »

Hemul fick tyvärr svalt mottagande. Äldste sonen tyckte att det hade passat om det hade varit en blå Perser.  :laugh:

Maken tyckte att de andra två namnen kunde tas under övervägande. Annars tycks det Müssli just nu. Jag vet inte riktigt...... :sneaktongue:

Här är hon, lilla underverket.  :inlove:


* kisse-1.jpg (38.83 KB, 1040x606 - visat 265 gånger.)

* kisse_2.jpg (70.68 KB, 1040x606 - visat 269 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1017 skrivet: 2011.09.06 - 19:46:03 »

Müssli? Det är väl inte LCHF?  :lulz:

Jättesöt! Och jättelik min katt (numera avliden). Min hade inte vitt upp på nosen på ena sidan sådär, man annars är teckningen jättelika. Hon hade också raskatt i sig och hade kaninmjuk päls, det ser den här också ut att ha.

När hon blev gammal gillade hon att ligga på mitt tangentbord. Här har hon bäddat med räkningarna jag lagt i ordning.  :whistle:


* CRW_0507.jpg (44.72 KB, 624x525 - visat 287 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1018 skrivet: 2011.09.06 - 20:28:44 »

Nä, det är ju just det. Inte LCHF på en fläck!  :smack: Men det bryr de andra inte sig om alls.  :shake_head:  :tongue:

Vilka fantastiskt sneda ögon din kisse hade! Lite asiatiskt, så det måste ha varit en oriental.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1019 skrivet: 2011.09.06 - 20:36:52 »

Hon såg väldigt flörtig ut, speciellt som hon blinkade och kråmade sig mycket. Hon hade vita tassar och vitt bröst precis som din, men hon döljer ju det på bilden.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544