Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:52:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Växtbelysning, vad ska man ha?  (läst 70109 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2012.09.29 - 03:15:50 »

Det blev inga bra bilder, men ni kan ivf se att jag har massor med hyllor nu. Allt som var i förrådet utom en byrå är tillbaks där och mer till och ändå finns en massa plats! Det gick inte att gå in där innan, man fick klättra.  :blush:



Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #61 skrivet: 2012.09.29 - 06:46:56 »

Ser jättebra ut!
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #62 skrivet: 2012.09.29 - 19:41:31 »

Det bli så mycket lättare att hitta saker också.
Bara man rensar regelbundet och inte samlar på sig  :laugh:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #63 skrivet: 2012.10.08 - 03:38:22 »

De där hyllorna såg riktigt bra ut! Vi har IKEAS Albert i vårat förråd. De är inte alls så där smidiga, utan snarare ganska otympliga. Men otroligt billiga, istället.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #64 skrivet: 2012.10.08 - 03:52:39 »

Jo, de var himla bra. De är bredare än Albert också, så per hyllmeter blir inte prisskillnaden så stor. De måste nog skruvas fast i vägg dock. De var som spagetti innan jag fick fast dem. Men det räckte med två skruvar för att de skulle bli totalt stabila. Man kan montera ihop dem, så att de sitter ihop som en lång hylla alltså, om man vill. Men jag tyckte det var listigt att låta det vara mellanrum istället så får man "hörnor" att ställa höga saker i om man behöver. Väldigt nöjt med dem är jag.  :nod-yes:

Det var bra att hörnstolparna har massor med hål också. Jag köpte listigt en hög med S-krokar på IKEA så jag kan hänga massor med grejer utanpå hyllorna liksom om det behövs. Enklare än att sätta upp krokar i en trähylla. Å sen gillar jag plåt bättre i skitiga utrymmen för det är lättare att göra rent om andan faller på. Omålat trä är rätt svårt att torka av med en trasa om det inte är fint slipat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #65 skrivet: 2012.10.08 - 04:03:49 »

Det är dumt med vårat förråd. För vi kan inte skruva något i väggarna. De består näligen av veckad plåt och på andra sidan är grannarnas förråd. Så våra hyllor står och svajjar. Vi har försökt palla under dem under benen längst ut så att hyllorna liksom lutar sig mot väggarna. Men det gäller att vara försiktig när man lastar in något otympligt. Och ännu mer när de ska lastas ur.

Jag noterade dina S-krokar.  :thumbsup: Och annat spännande med.....  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #66 skrivet: 2012.10.08 - 04:23:51 »

Ha ha! Det finns väl inget spännande där? Inget som går att identifiera ivf.

Kan ni inte få gå in i grannens förråd så ni kan sätta muttrar på den sidan?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #67 skrivet: 2012.10.08 - 04:35:46 »

Skidor och något som ser ut som en mountainbike. Jag tror inte alls att du är så orörlig som du säger. I själva verket är du säkert en sån där äventyrsmännsha som multisportar hela helgerna igenom........  :flirting:

Vi skulle säkert få gå över till grannarnas förråd, om vi frågade. Men det blir genast ett bestyr och så blir det inte av.... Så vi tar det försiktigt.  Men det är irriterande när de bygger så billigt!  :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2012.10.08 - 05:14:51 »

Skidorna är ett ett par Tegsnäs och det står ett par plastskidor där ockå. Tegsnässkidorna är sprillans nya, inte ens grundvallade. Och 25 år gamla.  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #69 skrivet: 2012.10.08 - 05:20:32 »

Plastskidor?!? Är det samma generation som de där plastcyklarna som floppade på 80-talet? En klasskompis farsa hade en sån, som han parkerade i garaget. Brevid ett element. Cyklen tålde inte värmen och blev alldeles skev och gick inte att använda mer sen. Bara att kasta.   :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #70 skrivet: 2012.10.08 - 06:37:25 »

Jag menade såna där moderna skidor. Är de inte gjorda i plast? Trä är det då fasiken inte.

Kollade Tegsnäs. De ser likadana ut fortfarande och kostar drygt 2000. Undrar vad jag kan få för mina då? De är ju som nya.
http://www.tegsnas.se/tegsnasskida/rajd-bjorksula-hickorykant
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #71 skrivet: 2012.10.08 - 15:56:01 »

Wow! De är jätte fina! Du skante sälja dem. Du ska gliiiiida fram på dem!


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #72 skrivet: 2012.10.08 - 17:33:42 »

Hur ska jag komma ut i skogen då? Taxi? Eller ska jag glida ända från centrum?  :tongue:

Jag har även ett par Gillberg långfärdsskridkor från samma år, också oanvända. Om någon är intresserad så säljer jag dem gärna. Fast dem har jag inte riktigt lokaliserat än.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2012.10.08 - 18:23:38 »

Nu har jag tömt hela garderoben, dragit fram den och dammsugit baksidan och väggen och torkat hela skiten.

Nu har jag kläder och skräp överallt. Nu åker bara sånt som passar in. Det som är för litet ska ner i källarn och det som är för stort ska i soptunnan. Nu ryker äntligen de där skjortorna jag försökte pracka på kwidell för flera år sedan. Fan att det ska vara så svårt att slänga saker!  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #74 skrivet: 2012.10.08 - 20:23:22 »

Det är jättebefriande slänga saker.
Min svaga punkt är böcker, dom har jag svårt att slänga, men jag jobbar på det...
Loggat
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544