Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 09:33:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Växtbelysning, vad ska man ha?  (läst 70140 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2012.09.24 - 22:25:30 »

 :there: :there: :there:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2012.09.24 - 22:44:21 »

Jag har skurit sönder händerna också. Plåten var jättevass och otäck.  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2012.09.24 - 22:51:14 »

Åååååh stackare!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2012.09.24 - 22:58:23 »

 :nod-yes:

Jag är skitsur faktiskt. Hade trott jag skulle bli klar idag, men jag vill inte bara vräka in allt igen. Har ont överallt. Jag har borstat väggarna med en piassavakvast, sopat golvet, dammsugit väggar och golv och skruvat skruvat skruvat. Då kan man förvänta sig resultat också"  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2012.09.24 - 23:21:12 »

Den som väntar.... Nää inte riktigt passande nu  :hm-hm:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2012.09.25 - 20:31:42 »

NU är det klart. Jag fick hämta en ny pinne. Å vad fint det blev sen!  :cheerleader:

Helt otroligt vad plats det blev. Jag tog ut en gammal sekretär som jag ska slänga, men jag ställde ju i gengäld in 4 hyllor. Förutom det slängde jag bara en halv kasse skräp. Det är långt ifrån fullt på hyllorna. Hälften av hyllorna är kanske halvfulla, resten är tomma. Tänk att ordning och reda kan göra så mycket. Det var bara en stor hög av grejer innan, man kom inte in, hittade ingenting.

Nu ska jag bära ner lite mer bara för att jag vill se mitt fina förråd igen. Och i morgon fortsätter jag med det andra källarförrådet. Det ska bli svamplager. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2012.09.25 - 22:20:37 »

 :frogdance: :yeah: härligt! Skönt att ha det gjort, eller hur?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2012.09.25 - 22:34:42 »

Ja. :king:  Jag har ju tre förråd. Har "halvstädat" de andra två förut, men det är fortfarande rörigt och för mycket grejer. Det här hade jag inte ens orkat röra förut. Det var smäckfullt och mer eller mindra allt var skitigt, utomhussmuts. Nu är det mitt finaste rum!

Det var så insprirerande och jag fick så bra idéer hur jag ska ordna det. Ett källarförråd ska förstås vara för "smutsiga" saker. Alltså cyklar, skidor, färgburkar, lösningsmedel o.s.v. Det andra får då bara innehålla rena saker som torkad svamp, torkad svamp, torkad svamp och lite torkade äpplen.   :lulz: Nä, allvar. Matförråd och kläder/textil tänkte jag mig. Alltså inget som känns lite snuskigt att ha ihop med mat. Bra va?  :flirting:

Har en massa verktyg och sånt där som jag genast kan flytta över till det städade förrådet så jag kommer att få ett stort hål på en gång i morgon. I det andra förrådet är det byggda trähyllor längs en hel långvägg. Så det blir att plocka ur allt så jag kan skrubba rent. Grannarna börjar nog lessna snart på att se mitt skräp i hela källarn. Fast en hade klistrat fast en lapp med ett bud på en pryl. Det vara lite roligt. De trodde kanske att jag skulle slänga allt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #53 skrivet: 2012.09.26 - 22:07:00 »

Heja!
Du verkar helt klart ha lite extra krafter till diversa projekt nuförtiden!
Det är inte mycket som slår " rensad och klart " känslan.

Jag trodde att jag skulle ha en " mjölkdag" i morgon ( yogurt, mjukost, pizza, knäckebröd, musli -dag)
Men det verkar bli uppehåll hela dagen imorgon, så jag tror att jag minimerar kökssysslor
och tar tag i cykelförrådet ( som egentligen är full med mina trädgårdsaker och tömma lite mer växthuset
så att jag kan få alla övervintrare in där)  :nod-yes:
På fredag regnar det så då kan jag vara i köket istället.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2012.09.26 - 22:17:56 »

Idag har jag varit och köpt krokar, såna här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/06683784/ . Har nämligen en lång- och en kortvägg murat och motsvarande plank. Ställde hyllorna längs de murade väggarna och nu har jag satt upp krokar att hänga saker på på träväggarna. Riktigt smart. :cool: Spikarna som var där förut rev ju lätt sönder saker och de här var ju så billiga. Och bra.

Fast det var lite trist att börja hänga saker på krokarna. Den där känslan av fint och rymligt och välordnat försvann lite. Men bra blir det. Jag har redan fått in mycket från andra förrådet. Resten i morgon. Sen är det bara glasburkar och flaskor och sånt kvar där. Får lyfta ut det och försöka skura, hur nu det ska gå till utan att det rinner in till grannen...  En massa gammalt vin och sylt hade nämligen läckt och det är ett sirapsaktigt klet både här och där.  :shy:

Hyllorna blev skitbra, så dem kan jag rekommendera. De kändes väldigt rankiga först, har ruskigt ojämt golv, men det räckte med två skruvar i väggen för att de skulle stå stadigt som berget.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #55 skrivet: 2012.09.27 - 16:13:34 »

Riktigt smart!  :nod-yes:

Jag har fixat uteförrådet idag och är nöjdens också.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2012.09.28 - 20:37:24 »

Nummer 2. Är det inte en vacker syn?  :inlove:



Efter jag tog bilden har jag borstat och dammsugit både väggar och tak och golv och vippat ovanpå rören. Och dragit ut alla gamla bautaspikar som satt i väggarna istället för krokar. Nu ska jag käka, sen ska jag ner och skura rent så får det torka över natten. Sen blir det stor inflyttning i morgon. Jag kommer att få rum med massor med skit som jag har inne nu. Alla kläder som jag hoppas krympa i t.ex. Sen ska jag ha förråd av tomburkar och sånt, torkad svamp och annan mat som inte behöver kylas, lager av toapapper och annat man köper på sig när det är billigt. Man behöver ju inte ha 5 paket kakao, 4 pkt salt o.s.v. i skafferiet när man kan ha lagret i sitt fina källarförråd, visst?  :flirting:



 :hurray:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2012.09.28 - 21:27:05 »

 :thumbsup: :clapping: :yay:

DUKTIGT!!!
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #58 skrivet: 2012.09.28 - 21:29:23 »

Du har byggt hyllan själv?!
DET är duktigt!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2012.09.28 - 22:49:36 »

Nej, nej. Det är original. Det var i det andra förrådet, eller det första, det jag började med som jag satt in hyllor. Det fanns inga alls där. Men jag gjorde det lätt för mig och köpte plåthyllor. Det var nog jobb att skruva ihop dem. Händerna är alldeles sönderskurna. Ska ta en bild på det med ska ni få se vad fint det blev. Laddar upp den när jag är vid datorn. Är i källarn med phonen nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 7   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544