Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 04:35:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag har lyckats  (läst 96980 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2012.03.17 - 00:14:29 »

Det där är ingen kwemla! Har du köpt dig en riktig sockersemla va?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member

Smörklickar: 5

Antal inlägg: 201

Mitt sommarnöje

« Svara #76 skrivet: 2012.03.17 - 01:01:44 »

:lulz: ha ha nej jag gjorde dom här http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1402
Goda men MÄKTIGA :w00t:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2012.03.17 - 08:46:35 »

a) regnkläder för lillor har lika mycket arbetsmoment som kläder för stora. Det är bara att materialet blir litet mindre, men däremot är det pilligare att få ihop. Så nog är det dyrt, men därför finns det i mindre storlekar mycket begagnat :)
b) jag var igår på IKEA i amsterdam. Mina dottrar är förtjusta i deras köttbullar så det får det bli ibland. Men, tur nog också andra saker. Jag tog laxen :) Men det var en annan meny, med kycklingspett och efterrätt. "SIMLA" stod det där. Funderade en hel stund innan jag såg en-icke aptitretande- semla...  Såg ut som väldigt torr deg och tråkig grädde, Vad som var däri vet jag inte, vill inte veta heller. Den där bilden såg litet FÖR lockande ut! din alltså!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2012.03.17 - 09:32:06 »

Vill du veta vad köttbullarna innehåller? :devil:

De är förvånandsvärt bra! Vi kollade IKEA-mat förut, och det var ingen höjdare. Men båda köttbullarna och moset är helt OK. De satsade allt på såsen istället...

Citat
Köttbullar: Nötkött 56%, griskött 28%, vatten, lök, Ströbröd (vetemjöl, vatten, salt och jäst), ägg, salt, kryddor

Lingonsylt: Lingon, socker, vatten, pektin, citronsyra. 45gr lingon per 100gr sylt, 42gr socker per 100gr sylt.

Potatismos: Potatis, mjölk, margarin, smör olja, salt och vitpeppar.
Potatis kokt: Salt och vatten.

Gräddsås: Stärkelse, maltodextrin, vegetabilisk palm olja, jästextrakt, salt, äppelpulver, arom, gräddpulver, skummjölk, stabiliseringsmedel (E450i), antioxidanter (W304,E307), mjölksocker, socker, mjölkprotein, stabiliseringsmedel (E450iii), vegetabilisk olja, färgämnen (E150c), kryddor (vitlök, vitpeppar, lagerblad, gurkmeja), lökpulver och kryddextrakt (paprikaextrakt).

Intressant att det är jästextrakt i såsen. För på restaurangens förstasida deklarerar de stolt att "Alla IKEA livsmedelsprodukter är fria från glutamat (smakförstärkare) och AZO-färger."
Loggat

Hovan
Full Member

Mitt sommarnöje

« Svara #79 skrivet: 2012.03.17 - 14:56:09 »

Götapetter vad mycket skit det vart i den såsen  :max-shock: :puke1: :max-shock: tur att man inte äter den såsen så ofta  :smile:

Kan säga att den semlan VAR god har en till i beredskap inför denna natten som kommer haha
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2012.03.17 - 15:46:45 »

jag vet att köttbullarna inte är för "dåliga" men här äts det inte med mos men med pommes...  Och så vet jag inte 100% om det är samma köttbullar här i NL som hos er. Jag gillar dom inte så hemskt mycket, börjar alltid rapa efter dom. Så att jag kan smaka bullarna 3 timmar efteråt IGEN.

Det hände f.ö. något underligt också när vi väntade på köttbullarna. Dom var nämligen slut men håll på att värmas. Det var två behållare med sås, en med brunsåsen och en med jordnötssås, till kycklingspetten. ("nationalrätt" här typ)  En av kockarna tar behållaren med brunsås som var halvtom och.. HÄLLER DET I JORDNÖTSÅSEN! Sen kom det en ny mängd brunsås men.. men.. jag är GLAD jag tog laxen och inte spetten.. :)

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2012.03.17 - 15:54:49 »

Å fy vad äckligt det måste smaka!  :puke1:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #82 skrivet: 2012.03.17 - 16:16:49 »

Hovan!
Du har varit två mil från mitt hem!!  :max-shock:
Jag kör också förbi Vislanda till jobbet. Ser du ngn som kör om alla bilar och bussar så är det jag!  :wave:
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #83 skrivet: 2012.03.18 - 10:10:43 »

Var är grädden i gräddsåsen?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2012.03.18 - 11:51:10 »

På samma ställe som grädden i gräddglassen antar jag.  :lol:
Loggat

Hovan
Full Member

Mitt sommarnöje

« Svara #85 skrivet: 2012.03.20 - 15:38:57 »

Ha ha där ser man Ninnan, världen är bra liten ändå  :lol:

Kan väl säga att irritationen börjar bli rätt stor nu med tanke på att inget HÄNDER :so_mad: :so_mad: man tränar man äter rätt å likt förbannat ligger vikten å pendlar mellan 95,5 å 96 och midjemåttet vill inte under 105cm det är väl själva f-n att det ska vara så förbannat svårt sytt minska i vikt :so_mad: :so_mad:
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #86 skrivet: 2012.03.20 - 16:41:50 »

Jag tror  :crazy: är du lika ilsk ett bara dagar till så åker några hekto bort  :laugh:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #87 skrivet: 2012.03.20 - 20:41:55 »

Jag tror att det är något fel med att träna  :ignore:, maken tränar en-tre timmar per dag, men står still med vikten.
Jag tränade i måndags och fick migrän  :mad_roll:.

Det året jag åt " normalt vegetariskt" och tränade som galning och gick inte ner i vikt.
Det året jag åt strikt LCHF gick jag ner 15 kg utan att ta en endaste promenad med flit.

Jag vet faktiskt ingenting just nu, ska väl inte utrycka mig alls idag.
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #88 skrivet: 2012.03.21 - 00:24:07 »

Jag kan tänka mig att man behöver ta ett till tänk om motion.. ska man var en galning eller bara tänka att man behöver det för husbehov-lagom.  :blink:
Loggat
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #89 skrivet: 2012.03.21 - 00:34:51 »

Vad innebär galning, och vad innebär husbehov? Vi är ju alla olika, och behöver olika träning. Dessutom är det med träning som allt annat. Det krävs tillvänjning. Så det som är husbehov för en icke-tränare, är det definitivt inte för någon som håller igång mycket.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544