Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 16:12:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 12   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag har lyckats  (läst 85495 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #30 skrivet: 2012.02.05 - 19:52:23 »

Lite vikt neråt har det blivit BARA 0,2kg :so_mad: :so_mad: men det är bara till å ta nya tag
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #31 skrivet: 2012.02.06 - 21:12:16 »

Nedåt är alltid nedåt
Loggat

Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #32 skrivet: 2012.02.07 - 11:06:40 »

Då är klockan 11 och 2 timmar kvar tills doktor möte kl 13, inte ätit något sedan kl14:00 igår :sad: :sad: vikten har RASAT :yay: till 95,7 på morgonen och midjemåttet har gått ner till 106cm :yay: :yay:
Men det ska bli spännande att se hur mycket vikten är efter doktor mötet samt hur mycket vikten kommer att gå uppåt efter det att man får börja stoppa mat i truten istället för bara vätska.
ÄR SÅ IN I HOPPSAN HUNGRIG :evil: :guns: :kungfu: :mad_viking:
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #33 skrivet: 2012.02.07 - 14:30:46 »

TJOHOO, 95,1 efter doktor besöket  :yay: vilket man kommer att gå upp det mesta av ändå :whistle:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2012.02.07 - 18:44:42 »

Skrämde han skiten ur dig?  :biggrin1:

Hur gick det då? Sa de nåt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #35 skrivet: 2012.02.07 - 23:08:15 »

Svaret blev som jag misstänkte efter talat om symptomen IBS, fick något slags fiber tjosan utskrivet samt laxermedel. Fiber grejen kommer jag nog att skippa helt laxermedlet mmm kanske kommer att nyttjas.

Läste lite på kolhydrater i fokus om folk med IBS, har dom klarat sig gör jag det mä :thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2012.02.07 - 23:22:10 »

Det är ju en uteslutningsdiagnos. Jag hade fått samma om jag gått med på rektoskopi. Det krävs nämligen för att de ska få ställa diagnosen. Men min läkare hade vänligheten att diskret antyda att han aldrig hade varit med om att de hittat något vid en sådan undersökning när proverna inte visat något, så jag avstod. Och sen blev jag av en slump bra med antibiotika. Så IBS my ASS, säger jag. Det kan vara fler som går omkring med den diagnosen som helt enkelt har en bakterieinfektion. Tänk på hur det var med magsår. Så jag är jävligt glad att jag fick urinvägsinfektion, säkert orsakad av den ständiga diarrén. Annars hade jag också fått ha eländet kvar.

Nä, ät inte fibrerna. Eller du kan ju prova om du är trög. Är det meningen att du ska ta dem när du är förstoppad eller hela tiden?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #37 skrivet: 2012.02.07 - 23:42:51 »

När det kommer till IBS "ska" man äta fibrer hela tiden. För antingen så stoppar de upp eller så gör de inte. Vad de väl egentligen tycker, är att det håller tarmen i schack. Visst, fibrer kanske gör det, men då kan man väl åtminstone få välja vilka fibrer man vill äta själv?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2012.02.07 - 23:54:45 »

Men många blir ju bra när de börjar lowcarba och slutar med fibrerna?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #39 skrivet: 2012.02.08 - 06:54:32 »

Vad är det för fibrer? Psyllumfrö brukar ju rekommenderas bland lchfare. Det fich jag utskrivet när jag var gravid. Det har en otrolig uppsugningsförmåga utan att det blir stopp. Men massor med vatten rekommenderas.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #40 skrivet: 2012.02.08 - 11:09:45 »

Under undersökningen sitter han och säger att tarmen ( tjocktarmen, blindtarmen, tunntarmens nedre del) ser fin ut och att han inte kan hitta några konstigheter, han tar i vilket fall som helst biopsier från tarmen, men som sagt han kan inte hitta något SYNLIGEN som verkar fel. Han skulle återkomma om det visar sig något på biopsierna, vilket resulterar att han skriver ut Lunelax samt ett laxermedel, dessa tycker han att jag ska ta regelbundet under ca 1 månads tid. Det känns som om att han inte behöver ringa.
Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, känns som om jag är tillbaka på ruta 1 där man började :sad: hade hoppats att det skulle vara något fel som SYNTES med ögat men sådan tur hade man inte :sad: :sad:.
Ska försöka att lowcarba så gått det går samt att öka upp fett halten i min mat för att se om det hjälper att får man gå ner till hälsokosten och köpa Psyllumfrö och se om det hjälper mig.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2012.02.08 - 11:34:32 »

Är du alltså förstoppad hela tiden? Jag har nog missuppfattat, jag trodde du hade diarré också.

Ahem, jag ska väl inte tjata, men har du provat surkål? Jag fick ju lite motsatta problem när jag väl var av med diarrén och surkål funkar för mig. Ris är också bra, men det vill du väl inte äta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #42 skrivet: 2012.02.08 - 11:37:31 »

jag har gått genom samma procedur som du och fick samma slutsats colon irritable.
Lunelax också.
Om du har trög mage är Lunelax väldigt bra hjälpmedel.

Jag tror att mitt mitt fall hade diagnosen bättre varit " långsam tarmpassage"  men sånt är väl inte intressant för
läkare.
Jag hade även mängder av blödande hemorojder ( som styptes 1-2 åt gången)  :cry: det var inte roligt.

Så min prio ett är att magen fungerar oavsätt vad LCHF säger om fibrer.
Om jag äter bara fett och protein fungerar min mage inte, inte heller om jag försöker äta bra mängder grönsaker.
Jag behöver fröer / nötter i systemet.
Magnesium 500mg på kvällen gör också susen.

Mina problem med blödningar mm. var i början av LCHF-livet ungefär 5 år sedan, sedan dess har jag inte haft
några problem med hemorojder alls. Vilket är en stor lättnad.
Så jag håller mig borta från vetemjöl och rågbröd med glädje!
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #43 skrivet: 2012.02.08 - 12:02:08 »

Kruxet här är att det inte bara är förstoppningför efter den kommer ett sånt J-VlA magont att man kan tro att det sitter en kniv i magen, in på toa ( när man kan ) sitter där en låååååång stund innan det släpper och sen kommer diarrén och varar i från 0 dagar till 2 sen börjas det om igen :sad:. Det är inte bara detta utan äter jag för mycket för ofta så hinner inte magen med att tömmas utan jag har mat långt upp i matstrupen och då får man stoppa fingrarna i halsen :cry: :cry:
Inga hemorojder utan slät och fin tarmvägg hela vägen till tunnarmen :yay:

Har hållit uppe från lchf i mer än 1 år och haft problem med magen hela tiden men inte riktigt förstått varför, nu blir det till att prova sig fram med fiber protein och fett.
Tycker att med hjälp av träning blir det bättre men inte riktigt bra så kanske kanske kan det bli bättre om man hittar den rätta nivån för en bra blandning.

VAd är magnesuim bra för??
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2012.02.08 - 12:07:38 »

Magnesium är laxerande i höga doser.

Jaha, då hade jag inte fattat fel då. Både och alltså. Det påverkas alltså inte av kost? Jag menar du hade det när du inte åt LCHF och du har det nu när du äter LCHF?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 12   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544