Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 11:52:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag har lyckats  (läst 84907 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #150 skrivet: 2012.05.16 - 22:48:58 »

Hovan
Naturell ek. A-fil med acidophilus en gång om dagen plus potatis har gjort min mage helt frisk(från lchf-magsjukan  :crazy:)
Loggat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #151 skrivet: 2012.05.17 - 10:01:34 »

Nu vet jag inte hur restriktiv du är med ditt ätande och jag tror också det är väldigt individuellt hur man reagerar på olika dieter men det är kan vara värt att fundera på det Chris Kresser pratar om. Jag tycker han gör många intressanta inlägg om tarmfloran och han säger bla så här angående restriktiva dieter:

The other thing is that with an extremely low-carb diet like the GAPS diet, it really starves the gut flora, and that’s a good thing when you’re trying to deal with SIBO, but over a longer period of time, I think it can also starve some of the good gut flora, and I have seen people worsen over the long term with the GAPS or SCD type of approach that’s very low-carb, and I think in certain cases that may be what’s happening, is the good gut flora is getting starved and their digestion actually worsens over time rather than improves.  The truth is I don’t think we fully understand the whys and the hows to the extent that we’d like to with all of this stuff, and that’s why I do pay a lot of attention to people’s symptoms and I try not to be too dogmatic about any one particular approach.  I know if you go on the GAPS forum and you say you’ve been on the diet for nine months and you’re getting worse, the responses that you’ll get are usually you’re not doing it right or you need to do it more, better, harder, faster, you know, whatever…longer!  Because understandably a lot of the people on that forum have had their lives transformed by the diet, they really believe in it, and they kind of assume that it should work that way for everybody else, but the truth is it doesn’t always, and that’s why I sometimes will recommend when someone’s been on a really restrictive approach like this for a long time and they feel like they’re getting worse, Occam’s razor would suggest that the simplest explanation might be that that’s not the right program for you and that you might consider adding some foods back in that you had eliminated, particularly starch, and see what happens.

Här finns hela inlägget som är från en podcast med manuskript http://chriskresser.com/coq10-vaccination-and-natural-treatment-for-migraines
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #152 skrivet: 2012.05.17 - 12:14:46 »

Citat
say you’ve been on the diet for nine months and you’re getting worse, the responses that you’ll get are usually you’re not doing it right or you need to do it more, better, harder, faster, you know, whatever…longer!

Var känner jag igen det ifrån?  :confused3: :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #153 skrivet: 2012.05.17 - 15:22:29 »

  :lulz: :lulz: :lulz: det f i n n s en lchf-sjuka  :ninja:
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #154 skrivet: 2012.06.04 - 21:05:34 »

Jaha man kan ju säga att det inte går framåt precis utan snarare bakåt 
Det är nämligen som så att för 2 veckor sedan åkte vi på resa till Mayrhofen i Österrike och var borta i 1 vecka. Maten blev en hel KATASTROF, efter att ha ätit rätt så strikt enligt lchf så blir det första man trycker i sig på denna resan snitzel med pommes och bernaise sås på båten mellan Rödby och Puttgarden gissa om det var någons mage som hoppade högt kvällsmaten den dagen blev en mycket sen historia men mycket god på ett hotel i Dessau. Frukosten dagen efter var ju ett himmelrike med äggröra, bacon, köttbullar och korv osv osv men det var ju även dags att vänja magen vid bröd igen. Sen vart det bröd varje dag på Zillertalerhof i Mayrhofen fanns tyvärr inget att välja på suck, sen vissa middagar och luncher kunde man välja lite själv men gudars vad svårt det var att äta efter "liberal" lchf gick liksom inte att välja alla gånger hur man än vred å vände på det hela. Efter det att man kommit hem så har det syndats ordentligt, godis choklad potatis ris och annat krafs, utom vid frukosten då det är pannkakor med sylt som gäller där kompromissar jag inte. Så summa av denna resa blev upp 2kg och svullen mage som fortfarande inte gett med sig. Har dock lärt mig 2 stora saker under denna tiden och det är att 1 ingen mer Lindt intense mint den slår ut magen och jag får ont  2 ska LYSSNA!! på magen när den säger att nu är det nog nu vill inte jag ha mera mat ÄVEN om det är RIKTIGT RIKTIGT GOTT så ska det inte vara mera mat för då blir det också magont av det hela.
Idag då 2 veckor av hemma liv så har det gått lite ner å lite upp och har idag hamnat på 95,4kg MEN det ska bli ändring på detta det kan jag lova men det kommer nog att få vänta till hösten är jag rädd för det stora taget ( regelbunden träning dvs varje dag) det lilla taget tar man ju varje dag ( maten och vardags motionen).
Min förhoppning är nu att sommarens jobb inte ska bli "fullt ös medvetslös" men är rädd för att det blir precis just det eftersom man inte har många veckor kvar på Veolia innan det är dags för arbetsgivar byte.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #155 skrivet: 2012.06.04 - 21:12:05 »

I Österrike kan man äta Kaiserschmarrn!  :dribble: Och semmelnknödel... och strudel... och kalte platte med grovt rågbröd och öl till...  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #156 skrivet: 2012.06.04 - 21:14:56 »

Du menar apfelstrudel, knödel osv  jepp det var MUMSIGT
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #157 skrivet: 2012.06.04 - 21:25:12 »

Ingen kaiserschmarrn? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #158 skrivet: 2012.06.04 - 21:30:58 »

Nepp, har inte den blekaste aning om vad det är för något.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #159 skrivet: 2012.06.04 - 21:46:37 »

Det är som ett mellanting mellan ugnspannkaka och omelett, ett enda jättestort fluff. De gånger jag har ätit det har de varit enorma, kommit in på ett sånt där jättestort serveringsfat. Sylt och grädde till så klart. :w00t:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #160 skrivet: 2012.06.04 - 21:47:44 »

Apfelstrudel..  :inlove:
Jovisst har "man" lärt sig att inte äta för mycket av ngt gott, men väldigt lätt att gå över gränsen.
Jag tycker det blivit mycket bättre än för tre år sedan(då jag kunde sätta i mej en 200 gr Marabou)
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #161 skrivet: 2012.06.04 - 21:56:22 »

Vi kidnappar dej och din buss och åker till Tyskland och äter pannkaka!  :w00t:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #162 skrivet: 2012.06.05 - 08:16:09 »

då tar jag bilen och möter er! Men pannkaka ska jag inte ha. Tycker det är överskattat att äta det på restaurang, dvs man betalar skjortan för "ingenting". (men kanske det bara är i holland så)

http://s3.amazonaws.com/tp-prod/pictures/5093/benchmark_kaiserschmarrn_rotmoosalm_0707.jpg detta är kaiserschmarrn
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #163 skrivet: 2012.06.05 - 13:59:09 »

Mynlen, håller med dig, förstår mig inte på folk som torsdag efter torsdag svullar pankisar på lunchen. Låter som en härlig matresa, själv svullade jag naan-bröd på min resa och visst måste man göra avsteg när man är ute och reser. Tyskland är väl annars ett rätt ok lchf-land med alla goda korvar och skinkor.
Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #164 skrivet: 2012.06.05 - 14:10:50 »

att laga pannkaka hemma förstår jag mig på. eller förstodd mig på :) Billigt, enkelt, barn brukar äta det och relativt gott. Men att betala runt 10 euro till en pannkaka med fyllning som några skivor brie som bara ligger ovanpå, nääää! vill man bli rik ska man börja pannkaksrestaurang!.

Loggat



Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544