Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:05:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Halleluja! Jag är helad!  (läst 17535 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #15 skrivet: 2009.07.25 - 18:03:33 »

Näsan slutar rinna när jag inte intar mjöl och mjölk , det är liksom bra bara inom ett dygn,  visst reagerar jag något på pollein  också,
men M/ M är så tydligt att jag
måste ha näsdukar med mig till soffan efter middagen med M/M, för att inte tala om när jag vaknar på morgonen, näsan rinner som en kran .

Jag vet inte om någon skillnad mellan den finska och svenska mjölken, kanske det finns något... :blink:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #16 skrivet: 2009.08.01 - 01:40:49 »

Har du alltid märkt det så fort, eller är det nåt som har kommit efter att du har skippat kolhydrater? Dum fråga, kanske, men jag undrar.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #17 skrivet: 2009.08.22 - 11:16:15 »

jag är undranade fortfarande.
Näsan har runnit sedan jag var liten, men förklaringen kan ha varit mjölk/mjöl även då.
Värst har det alltid varit på våren, nu även på sommaren och hösten, misstänker mögel i luften så här på höstkanten.

Jag är inte kommit fram till vad som är den största boven i dramat:  mjölk eller mjöl ( även glutenfri) för mögel/ pollenhalten i luften varierar också ständigt
så vissa dagar verkar som jag mår bra även om jag har använt grädde i maten, nästa gång fungerar det inte alls...
Jag funderar också om det är en skildnad att äta grädde i fisksoppan ( uppvärmt)  eller som vispad på en pannkaka .
Loggat
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2015.02.05 - 17:56:19 »

Halleluja! Jag är (också) helad!
http://www.fetsmart.se/blog/2015/02/05/mitt-eksem-forsvann/
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2015.02.05 - 18:16:27 »

Man får gratulera! Saker som kliar eller irriterar är ett helvete.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #20 skrivet: 2015.02.05 - 21:18:15 »

Idalinda: Jag hade problem med mejeri i åratal efter en magsjuka och då tolererade jag tillagad grädde mycket bättre än rå, så för mig är det skillnad.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #21 skrivet: 2015.02.14 - 19:55:32 »

Jag var som 16-åring en sommar i England och vägrade deras klumpiga äkta mjölk då, när jag kom tillbaks hem till Finland tålde jag inte mjölk längre,
Det fick bli laktosfritt.
Sedan flyttade vi till Sverige och efter ett tag fattade att jag fixade den svenska mjölken lätt, magen sade inte ifrån alls.
Så det blev så bra med mjölken över ett decennium, tills jag fattade kopplingen till min rinnande näsa och mjölk och då var det slutmjölkat för min del.
Jag tycker det är märkligt hur en sådan sak kan variera mellan länderna och genom livet.
Men hade jag vetat son 10 åring att min snuva berodde på mjölk och slutat med det då hade jag besparats från många operationer, mediciner och sjukskrivningar.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544