Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 09:01:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: kwidell presenterar sig :wave:  (läst 91439 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2010.08.06 - 22:23:23 »

 :laugh: ja det där med datasaker känner jag bara allt för väl igen!  :nod-yes: maken min är mycket teknik och dator intresserad.. och följaktligen så finns det hur mycket sådant bröte som helst!  :smack_head: påsar och kartonger fyllda med gud vet vad!  :crazy: tänkre försöka mig på en liten utrensning av dessa saker iom flytten. bara att hoppas att maken min går med på det också!  :tongue:  kommer nog krävas lite mild "övertalning" så att säga..  :club_idiot:  :flirting:

för övrigt så har antalet packade kartonger nu stigit till 11 stycken. alla packade av mig. :nod-yes: maken min har ännu så länge inte packat en enda pryl.. men jag hyser hopp om att det kommer ändra på sig.  :nod-yes: han tycker att det är jobbigt att leva med en massa flyttkartonger.. något som jag håller med om!.. men å andra sidan så har jag också förklarat att när vi väl får tillträde till nya lägneheten så kommer vi ju vilja pyssla med den! och inte packa en massa grejjor!.. något han höll med om... så förhoppningsvis så drar han snart sitt strå till stacken när det gäller packandet!  :lol:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #76 skrivet: 2010.08.09 - 01:02:16 »

Nu så har äntligen maken min insett vittsen med att packa redan nu! för när jag kom hem i går morse, så visade det sig att han packat 6 kartonger kvällen innan!  :yay:  :inlove: .. så mitt enträgna tjat om att det är bättre att packa nu har vist äntligen tagit skruv!  :laugh:.. kanske just det där med att det skulle bli fruktansvärt jobbigt att påde renovera en lägenhet, samtidigt som man packar ihop den andra!  :tongue_wag: ... vad det än var som föranledde denna kickstart av packandet från hans sida, så är jag mycket glad över det!  :inlove:

så med min makes packarsprutt här så står ställningen:'
jag: 11
maken: 6

så totalt: 17 kartonger är nu packade!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2010.08.09 - 01:07:53 »

Duktigt! Men se till att packa upp dem också. Jag håller på och röjer i källarn och man kan göra riktiga fynd...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2010.08.09 - 01:44:27 »

 :laugh: ja det är ju själva upppackandet som sen tar en sådan evinnerlig tid!! ... just för att man egentligen knappt behöver eller ens använder hälften av alla prylar man har liggandes....  :smack_head:.. men å andra sidan så blir det ju intressant att titta i gammla kartonger sen!  :flirting: .. men ajg tänkte försöka rensa ut samtidigt som jag packar... men jag tror inte att just den rensningen kommer bli så omfattande egentligen.  :rolleyes:... snarare får jag väll försöka sortera sakerna i lådor efter hur ofta de används!  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #79 skrivet: 2010.08.13 - 03:17:45 »

nu efter 3 dagars ledighet, måndag-onsdag.. så är ytterligare 3 kartonger packade  :nod-yes: hade egentligen hoppats på att hinna med flera.. men efter att halyssnat på vad kroppen sa.. så tog jag det lungt i stället.  :nod-yes: ibland så behöver man bara få "vara" så det blev en del läsning i stället för packande.. även om det blev matlagning, tvätt, disk och lite städning också... så heeeelt overksam har jag endå inte varigt!  :whistle: 

i går kväll blev det lite ommöblering av alla kartonger också... så nu är de staplade på höjden i matrummet.. ända upp till taket går stapeln!  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Elefanten
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 14


Älskar att laga mat och att äta mat...


« Svara #80 skrivet: 2010.08.13 - 12:48:19 »

Du gör rätt som lyssnar på dig själv o tar det lite lungt :smile: jag hittar fortfarande saker i kartonger på vinden som jag glömt bort  :whistle: men man kan bli glatt överaskad av det ibland  :yay:
Loggat

"Låt din mat vara din medicin och låt din medicin vara din mat."
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2010.08.13 - 22:02:08 »

ja det där med överaskningar är faktiskt rätt kul!.. när man liksom återupptäcker något man inte sett eller ens tänkt på på flera år..  :lick: sakerna blir med ens mer spännande då!  :nod-yes:

nu är jag åter på jobbet för mitt andra nattpass denna vecka. jobbar natt hela helgen, så jag lär vara här en del  :whink:.. nu på sommaren så blir det mycket nattjobb.. eftersom de ordinarie vill ha semester.. så då är det bara att tacka och ta emot... fast nog känns det lite småtrist ibland.. när liksom hela sommaren passerar förbi mig obemärkt.. men vad gör man inte för att få ekonomin att gå ihop!  :smack_head: :flirting:
 
 nåväl.. efter gårdagens nattpass så kom jag hem i morse och kände för att göra något.. men jag var aldeles för trött för att packa!.. så jag tog tag i en annan ände.. och slet fram en liten färgburk med vit färg och började sparmåla lite  :lol: .. gäller ju att stället ser okey ut innan besiktningen!.. så det var några små skador runt en dörr som fick sig en bättring.. ska nog stryka på det en andra gång också.. sen får det vara!  :cool:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #82 skrivet: 2010.08.14 - 23:04:50 »

jag har en helt underbar make!  :inlove: .. i dag när jag legat och sovigt, så har maken gått ner och röjt i vårt källarförråd!  :yay: något som sannerligen är välbehövligt!  :laugh: .. blev tydligen 4 sopsäckar med skräp som skall väck.. och nån kartong.. sen är där mycket mer grejjor.. men nu måste även jag närvara lite.. eftersom delar av de grejjorna är mina..  :nod-yes: men det känns så otroligt skönt att han startat med den omfattande städningen som skall till därnere innan flytten!.. vill ju liksom bara behöva gå  ner där och bära iväg alla kartonger och sånt den dagen vi flyttar.. inte stå i en halvmeterhög skräphög och behöva vada sig frammåt!   :rolleyes: :lmao:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #83 skrivet: 2010.08.23 - 00:39:54 »

det där med packande är inte roligt längre!  :smack:  nu är det 31 kartonger packade.. och flera kommer det bli innan allt är klart.  men jag känner att nu börjar det bli extremt trist att packa!.. slapp jag se en enda flyttkartong till i livet så skulle jag vara glad om vi säger så!   :rolleyes: men det är ju ett nödvändigt ont tyvärr...

ytterligare röjning har ägt rum i källaren också.. denna gång blev det 4 sopsäckar med skräp och lite kartonger som packades in i bilen och kördes iväg... hela bilen full med skrot!  :laugh:  men skönt kändes det!.. tyvärr är vi inte klara ännu i källaren... utan det kommer behövas ytterligare i alla fall en gemensam insatts för att bli färdiga där nere... men där kan jag i alla fall se änden på det hela!.  :nod-yes: .. i vårt sovrum är det mesta packat.. kvar är nu inehållet i sängborden och i våra båda klädbyråer.. sen är det bara möbler kvar där...
köket däremot..  :tongue_wag:.. där är det mycket att packa!... men jag har i alla fall bytt tillbaka till originalhandtagen.  :nod-yes: så alltid något!  :laugh:

tänk att man har så mycket saker va??!  :rolleyes: här straffar det sig att vara lite av en shoppoholic helt klart  :whistle: :lmao: 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2010.08.23 - 00:42:22 »

Packande är aldrig roligt.  :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #85 skrivet: 2010.08.23 - 01:01:16 »

neee... det är det inte!  :sosad: och det är ju ingen ände på det!!! tror jag blir  :pippi: på detta!  :lmao:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #86 skrivet: 2010.08.24 - 02:34:03 »

tror minsann att något e galet med mig just nu...  :confused3:
det hela började i Lördags med att jag inte fick behålla något i tarmen.. vi pratar explosionsartade tömmningar..  :sad: hela dagen blev ett ändlöst rännande till toaletten!.. i början var 5-10 minut.. sen mot slutet så fick jag "njuta" av hela 20 minuters paus i mellan gångerna.  :rolleyes: behöver väl knappast säga att min stackars bak gjorde fruktansvärt ont!  :redface:

Söndagen märkte jag inte av några problem alls.. utan magen verkade hyffsat "normal" Ont som attan.. men detta troligen pga Mensvärk.  :redface:

men nu i dag måndag, så verkar det vara dags igen!!  :sosad: .. har fått springa 5-6 gånger nu under ca 4 timmars tid... alltså inte i närheten av första dagen (tack och lov!) men jäkligt jobbigt när man sitter på jobbet!  :blink:  problemet.. eller snarare det som gör det hela så skumt, är att jag inte mår dåligt på något annat sätt...? nån som har nån aning om vad detta kan vara för något?...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #87 skrivet: 2010.08.24 - 09:10:41 »

Låter ju precis som det jag hade. Hoppas ditt är av mer tillfällig art dock. Du mår inte dåligt för övrigt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #88 skrivet: 2010.08.24 - 10:45:19 »

Fortsätter det måste du kolla upp det.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #89 skrivet: 2010.08.24 - 10:59:13 »

Ha! Det har man ju mycket för!  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544