Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:39:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 13   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: kwidell presenterar sig :wave:  (läst 89621 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #30 skrivet: 2010.07.08 - 15:15:48 »

Good luck !!! Hållar alla tummar
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #31 skrivet: 2010.07.08 - 21:16:45 »

 :thumbsup:,  för lägenhetsbyten.
Roligt att du är tillbaks, vi undrade ett tag vart du försvann.
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #32 skrivet: 2010.07.08 - 21:19:29 »

Jag håller bara en tumme, för jag lärde mig av en finska (inte idalinda!) att turen vandrar mellan tummarna annars. Men jag hoppas självklart att allt går bra, och att ni kommer att gilla lägenheten!
Flytt är nämligen underbart!  :inlove: I teorin.  :smack:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2010.07.08 - 21:58:33 »

Citat
Flytt är nämligen underbart!   I teorin. 

 :lmao: :lmao: :lmao: jo jag vet! det är ett smärre helvette!!.. men så länge man flyttar nånstans dit man trivs så är det värt det!... och decutom så blir det ju en utmärkt anledning och tillfälle att rensa bort lite skräp!  :nod-yes:.. i teorin i alla fall.  :lol: i verkligeheten så slutar det troligare med att man bara ÖSER ner alla grejjor i kartonger.. som sedan står där och samlar dam i nått år innan man ens börjat ta upp de grejjorna!  :laugh: :cool:

det där med att bara hålla ena tummen låter faktiskt ganska så klokt... men.. om man håller fel tumme då??! :confused3: då borde ju lyckan springa iväg ifrån den andra tummen.. eller?  :whistle:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #34 skrivet: 2010.07.13 - 21:53:50 »

Jag håller alltid den vänstra. För den är närmast hjärtat!  :heart_throb:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2010.07.13 - 23:15:16 »

ja du Corny. nått du och Lisbeht gjorde måste ha fungerat... eftersom vi just tackade ja till lägenheten!  :yay: :yay: :cheers: :yay:

visningen var nu i kväll 17:30. vi kom lite innan för att vara i tid  :lol: :redface: vi blev insläppta direkt och kunde således gå omkring och inspektera i lugn och ro.
planlösningen var trevlig och lägenheten kändes ljus och rätt så mysig. tapeterna var från 80:talet  såna där härligt röriga relieff varianter som var så populära då!. färgerna var diskreta, så det var egentligen ingen katastrof. men vi kommer troligen riva ner dem och måla i stället!.. mycket enklare att ändra färgerna då!  :nod-yes: ..
det enda negativa var att det bott rökare där. så lägenheten luktade rätt inpyrt..  :glare: men får man bara bort alla draperier som hängde överallt, samt deras möbler och tar bort tapeterna så tror jag nog att det går att få bukt med det också!  :nod-yes:  så på det hela taget så motsvarade den förväntningarna!  :thumbsup: 

så nu är det bara lite pappers skrivande som ska till.. sen kan man börja fixa och sen flytta!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #36 skrivet: 2010.07.14 - 01:24:42 »

Åhhh, vad roligt! Grattis!!!!  :flowers:  :cheers:

80-talstapeter är kanske sådär nu, så då är det väl bara att riva ner och fixa nytt! Är det så med er hyresvärd också, att ni är tvungna att betala tapeter och färg själva? Eller får ni sådant om ni gör jobbet?

Kommer ni att ha sådan tur att ni kan fixa till allt innan ni flyttar in, eller är ni tvungna att göra det efter?


Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2010.07.14 - 01:51:21 »

vi kan be hyresvärden fixa det hela. men då blir det hyrespåslag i all oändlighet sedan!  så ju mer man kan fixa själv ju bättre! men inte betalar de materialet åt mig inte. det får jag vackert pynta ur egen ficka.  :rolleyes:

hyreskontrakten kommer överlappa varandra. så vi sattsar på att fixa så mycket som möjligt innan vi flyttar in!  :lol:.. Myyycket enklare så! dessvärre så innebär ju det också att vi kommer åka på dubbla hyror.  men fine! vad ska man göra?!  :rolleyes: man får helt enkelt fokusera på att vi i gengäld får tid att fixa med den nya lägenheten... samt packa ihop våra saker i den gammla.  :cool: :whistle:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #38 skrivet: 2010.07.14 - 01:56:43 »

Hmm, verkar vara skillnaden mellan Stockholm och Göteborg. Här kan vi än så länge få färg och tapeter betalt om vi vill fixa vår lägenhet. Åtminstone om det inte är några extrema varianter vi vill ha i hemmet. Men vi får såklart göra jobbet själva.  :tongue_wag:

Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2010.07.14 - 02:26:41 »

ja det är ju inte fel att få de grejjorna betalda inte!  :thumbsup: men sen om man inte kan fixa att göra det själv så blir det ju värre...

den hyresvärd vi har, har så kallat "valfritt underhåll" det innebär att de kommer undan med att inte göra ett skit åt lägenheterna! för vill man ha nått gjort, typ byta tapet, eller byta trasig golvmatta... ja då får man betala detta genom hyrespåslag i stället!  :glare: om man inte gör det hela helt själv förståss!.. men då får man ju också kosta på materiellet... och om det inte är "fackmannamässigt gjort" så får man betala när man ska flytta sen.... eller åtgärda själv. så du kan ju själv gissa hur snyggt det blir emellanåt!   :laugh: .. när människor med tummen mitt i handen ska tapetsera om!..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #40 skrivet: 2010.07.14 - 14:29:21 »

Grattis till nya lägenheten. :flowers: Kul att få börja på nytt med målning o inredning.
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #41 skrivet: 2010.07.14 - 17:29:17 »

Grattis till nya lägenheten! Vi flyttade för inte så länge sedan med! Eller ja, vi bestämde oss i vintras och flyttade in i april. Tog ett tag för mig att känna mig hemma, gör jag inte riktigt än  :blink: Men från början ville jag bara flytta tillbaka till vår gamla lägenhet :sad: Vi bodde i en jättemysig taklägenhet men det var bara en etta så när vi kunde få den här trean slog vi till :lol: Gutt att badrummet och köket är nyrenoverat med :thumbsup: Är i ärlighetens namn kanske inte den bästa renoveringen för nya prylar går sönder på en gång eller är inte redit ordentligt gjort :bang_head: Betala extra får vi göra ändå :whistle: Är dock skönt med nytt  :lol:

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2010.07.14 - 17:41:30 »

Jag vill också flytta! Till ett huuuuuuus på laaaaandet!  :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #43 skrivet: 2010.07.14 - 20:34:06 »

Jag också, så jag kan ha min Pålla på gården och slippa åka 6 mil !!!!!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2010.07.14 - 20:51:18 »

Flytta med mig till Island!  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 13   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544