Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:57:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Farghkardans presentation  (läst 4628 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
farghkardan
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 52


« skrivet: 2009.04.08 - 14:58:02 »

Startade LCHF: 090403

Jag är kille som är född 1985 och bor i Stockholm. Vägde vid starten Dag 1 - 80,6 kg och är 170 cm lång. Min BMI vid start var 27.9 och jag siktar på att kommer ner till 22.1 , vilket är inom spannet för idealvikt (19-25) och skulle då ge mig en vikt på 64 kg.

Jag har sen första åren i grundskolan vägt lite extra och med åren har det utvecklats till kulmage. Jag kommer ihåg en tid (då jag tränade basket 5-6 gånger på elitnivå) då jag vägde strax under 70 och ändå hade mage så det behövs tydligen ännu mer för att gå ner. Jag kommer kanske satsa på mindre än 64 kg senare men det är ju bra som ett delmål iaf. Vikten är inte så hemskt viktig för mig, det viktigaste att att se mig själv i spegel och vara nöjd. Vikten är mer ett mått för hur mycket det är kvar tills jag blir nöjd ;) . Sen det att man mår bättre och kroppen mår bra är ju ett stort bonus.

Precis innan denna diet (knappt 3 dagar) körde jag VLCD, det har jag tidigare också och gått ner 6 kg på 3 veckor. Men det är hemskt påfrestande och en ganska jobbig resa. Med LCHF hoppas jag att jag ska hitta en nyttigare och lättare väg att ta i min viktresa. Vid starten av VLCD-dieten vägde jag 82 kg men jag gissar att dom två kilon som försvunnit enbart är vätska. Jag har tidigare prövat på Atkins och då väldigt strikt. Jag har för mig att jag gick ner 3 kg på en vecka. Men då var det mycket lite kolhydrater då jag inte hade någon våg så jag tog det säkra före det osäkra.

Det slutade med att jag blev ganska dåsig och trött och tappa helt lusten för den dieten. När jag slutade med VLCD dieten bestämde jag mig för att äta ett mål om dagen och då minska kolhydraterna till så stor mån som möjligt. Sen sökte jag en del på nätet och började läsa om LCHF dieter och tänkte att det passar ju in på det jag tänkte göra och samtidigt backar upp det med massa studier och andra personers erfarenhet. Så jag gjorde en övergång till LCHF.

Och nu är jag här för att satsa på LCHF och änsålänge funkar det prima. Jag har fortsatt gå ner i vikt och är mätt om dagarna och tänker knappt på att jag ändrat min kost. Jag lagar också mycket mer mat nu så det är ju bra ;)

Loggat

Följ (och hjälp) mig gärna i min viktdagbok!

http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1078.new.html

Jag har även en blogg jag uppdaterar oftare!

farghkardan.blogspot.com
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.04.08 - 16:49:32 »

Då mår du nog fint på denna kosten. Om du hade mage redan när du var så ung måste det ju tyda på insulinresistens.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
farghkardan
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 52


« Svara #2 skrivet: 2009.04.14 - 00:37:08 »

Då mår du nog fint på denna kosten. Om du hade mage redan när du var så ung måste det ju tyda på insulinresistens.  :nod-yes:

Finns det något sätt att behandla insulinresistans?
Loggat

Följ (och hjälp) mig gärna i min viktdagbok!

http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1078.new.html

Jag har även en blogg jag uppdaterar oftare!

farghkardan.blogspot.com
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.04.14 - 02:09:23 »

Ja, att dra ner på kolhydraterna.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #4 skrivet: 2009.04.14 - 13:40:21 »

Välkommen hit! LCHF kommer göra susen med ölmagen, det är jag övertygad om.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544