Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 12:33:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Presentation  (läst 4664 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
MissMullig
Newbie
*

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 5


i dagsläget


« skrivet: 2009.04.04 - 21:55:36 »

Några korta basfakta om mig - Sthlm/väst kvinna 53 med två ynglingar som ännu är mambo

Startade LCHF: Den 23/3-09 med nertrappning som gick förvånansvärt bra
Framgångar: Startat med -4kg fram till nu
Motgångar: Svårt med frukostar är morgontrött och saknar brödet värst (20 år med 3 grova mackor och mugg kaffe sätter sina spår). Saknar tuggmotståndet. På jobbet äts det pedagogiska luncher som kan bli svårt.
Nuvarande status: ??
Mål närmaste halvåret: Hoppas bli lättare och kanske finna någon att promenera med som har samma problem
Långsiktigt mål: Att komma ner till första delmålet på -10kg för att senare ta ev några till
Mitt tips till nybörjaren: Är ju nybörjare själv  :yay: men sök på nätet det finns en hel del trevliga sajter
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.04.04 - 22:00:20 »

Välkommen.  :wave:

Kul att det verkar gå bra för dig och smart att trappa ner. Det tror jag är det bästa även om jag så klart inte gjorde så själv. Var inget kul. Nähä.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Vira
Sr. Member
****

Smörklickar: 12
Offline Offline

Antal inlägg: 332



« Svara #2 skrivet: 2009.04.05 - 10:07:12 »

 :wave: Välkommen  MissMullig   :wave:

Grattis till en bra start  :thumbsup:
Loggat

Vira
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #3 skrivet: 2009.04.05 - 14:45:44 »

halloj MissMullig, trevligt att du har hittat hit :thumbsup:

Jag slutade först med potatis,pasta ris och bröd men åt kanske en månad eller två frukter.
Sedan slutade jag även med frukt och ökade fettmängden.
man får börja så som det känns bäst för en och  på ett sådant tempo att man hinner
lära sig nya trevliga resept och lösningar.
Det där med pedagogisk lunch är inte det lättaste att lösa, man ska ju vara pedagogiskt och inte peta
bort mat från tallriken.
Du kan kanske välja bara lite potäter och sånt och har en stor hög grönsaker  , det är i alla fall pedagogiskt.
Sedan kan man  vara "allergisk" mot mjöl ( så synd om dig då ...)
Svårare naturligtvis då när maten är blandat.
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #4 skrivet: 2009.04.05 - 16:16:47 »

Välkommen hit! Det här är ett sjukt galet och roligt forum, och du kommer säkerligen trivas som fisken i vattnet! Bra jobbat med allt, måste jag säga.  :lol: Att lägga ner 20 års mackätande, kan inte vara lätt! Speciellt inte om man är en människa som är morgontrött, för då är ju smörgås väldigt enkelt och behändigt.

Pedagogisk lunch, alltså. Antar att du jobbar på dagis? Tror dock inte att barnen reagerar speciellt mycket på att du skippar viss mat. Är ju, som idalinda redan påpekat, bara att skylla på allergi. Det kommer de knappast att tänka på. Men visst, jag förstår din tanke!

Å andra sidan ska jag egentligen inte uttala mig om svårigheter, för jag lowcarbar inte ens. Fast bröd och pasta har jag skippat.  :flirting:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #5 skrivet: 2009.04.06 - 10:24:21 »

Välkommen hit MissMullig!

Trappa ner i den takt som känns bäst för dej, det finns ingen anledning att ta för stora steg på en gång.

Sen vet jag av egen erfarenhet att det kan bli lite bakslag ibland, men det är bara på´t igen då. Händer tyvärr mej ganska ofta nuförtiden, vet inte riktigt vad som har hänt med matdiciplinen här. Men för varje gång jag har fuskat så går det lättare att bryta och gå tillbaks till LCHF igen. Första gången var absolut svårast.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.024 sekunder med 22 databasfrågor.