Kokt lamm i currysås

Sidor: << < (3/3)

hemul:

Ja, varför finns det inte höns längre det är ju så gott!

Jag blir så arg på allt prat om miljö- och klimatpåverkan från kött. Ska vi snacka klimatpåverkan borde vi förbjuda detta slöseri när fullgod mat går till djurfoder eller bränns upp för att handeln rationaliserat så till den milda grad att de bara vill hantera samma tråkiga varor dag ut och dag in. "Kycklingbröstfiléer" - my ass! :angrywife:

Corny:

Jag har läst att "äggfabrikerna" utarmar de stackars djuren så mycket att de inte längre duger som människoföda. De förlorar tydligen all näring genom att bara kläcka ägg hela tiden. Vad som blir av dessa stackars djur sedan, vet jag inte, men kanske blir de djurfoder.
Jag har försökt att få köpa höns av äggbönder, men det får man inte heller, för de ska till slakt. I vissa fall är det väl tyvärr också så att höns går under namnet kyckling i handeln. En gång köptes det en sån där foliekartong med kyckling som skulle grillas. Problemet (eller snarare felet) den gången, var att det inte var någon kyckling, utan en gammal höna. Det smakade INTE gott! Så "kokkyckling" (för så tror jag att det heter nu), bör vara en yngre höna. Förr kunde de ju vara upp till tre år gamla, men inte nu!

hemul:

:max-shock:

Det blir ju bara värre och värre!  :cry:

Corny:

Ja. Visst är det så! Det blir bara värre och värre! Åtminstone med mat och djurhållning!  :sad:

idalinda:

Citat från: Fjällmor skrivet 2009.03.06 - 20:38:24
--
det ska vara yoghurt i curryrätter  :lick:

mumz!

:wave:

--

Vi har en i familjen som inte vill höra om något om senap, filmjölk och yogurt så vi blandar sånt inte i maten utan tar vid sidan om ...

Sidor: << < (3/3)