Kokt lamm till currystuvning och annat

Sidor: << < (3/3)

hemul:

Bangar du nu va?  :kungfu:

idalinda:

Ne-hej inte alls :lick:, jag har nog nästan officiellt uttalat att vi ska äta lamm på första advent.
Det är ju snart  :whistle:

Det tog ju flera månader för mig att våga köpa kycklinglever och grishjärta... jag gick och tittade på dom och ville inte ens röra  dom  :puke1:
men sedan kom den dagen då jag kom hem med både det ena och det andra.
och rent fläsk-fett  med hårrester kvar, har jag också köpt , så-det-är-så :lol:

Så detta med lamm är definitivt på göringen  :crazy:

hemul:

Jag blev brutalt påmind om varför jag började koka lamm på det här krångliga sättet.  :clubhead:

Hade två billiga skånkar från Willys som låg och tog plats i frysen. Ville mest bli av med dem för att få mer plats, så jag hävde ner dem hela med grönsaker i vattnet. När jag skulle kolla om det började bli klart så föll köttet i bitar. Lamm kokar sönder så förbannat lätt! Och det delar sig med trådarna, så klart, så man får en massa tunna trådiga bitar... Det smakar ju lika gott men ser jäkligt trist ut.  :cry:

Nåja, nu har jag 25 portioner  lammtrådar i buljong i frysen. Det är en jäkla massa mat för en billig peng! Åt av det idag också, så 26 portioner blev det av två skånkar. Middagar för nästan en månad för runt 150 spänn. :tongue:

Sidor: << < (3/3)