Malbas tankar

Sidor: << < (2/5) > >>

hemul:

Jäsingen vad många fina recept! Vilken tjej - hon har ju gått ner jättemassor!  :clapping:

malba:

Visst ser bloggen fin ut! Allt verkar jättegott. Har stått och stampat ett tag, ingen lust att laga mat, men med hennes recept fick jag lite inspiration igen  :yay:
Ser man sedan vad hon har som "hobby"; hon gör tårtor och de är minst lika fina som maten http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.914717 så blir viktminskningen inte mindre imponerande. Det kanske är lättare att låta bli att äta dem om man gör dem själv? Inte i mitt fall, jag gör helst inget sådant. Både smeten och det färdiga försvinner blixtsnabbt...

Ikväll gjorde jag Gitsans Schweitzerfärs igen. Den är jättegod, speciellt ändarna. Jag gör på mer färs, ca 800g och det blir 2 st limpor. Då får jag fler ändar...
Den är jättebra att ha i matlådan. Om jag vet att det inte finns någon möjlighet att värma mat på lunchen tar jag med ett par skivor och har vitkålssallad till.

http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=df13febf-3ec9-4783-8f05-cd5c49729af2&GroupId=3f37e4ae-763f-4b6b-a04e-82c1192b6bd5&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

/Malba

malba:

Idag åt jag fiskbiffar med creme-fraichesås till lunch.
Sedan hade vi APT. Då var vår personalkonsulent inbjuden för att prata om socker och att stabilisera sockernivåerna. Ok, tänkte jag, det kanske kan ge något. Och så besviken jag blev. Man skulle äta enligt tallriksmodellen, äta mycket bröd (6-8 skivor/dag), gärna ha ett paket knäckebröd i hyllan att ta till när sockersuget sätter in. 10 % av fettet fick vara mättat. Men man behövde lite fett, så man fick ha smör på mackan. framförallt var det här viktigt för personer med typ 2 diabetes, för den kunde man medicinera med kosten.

Till slut roade jag mig med att skriva ned det som inte fungerar för mig. Det blev en hel sida i mitt A5-block.
Det enda hon sa som jag höll med om var att det är bra att röra sig och om man inte är van är det bättre med 15 min än inget alls. Och att det inte är bra med sötningsmedel.
Hon berättade att hon hade provat att äta GI i fyra månader och det var inte bra alls. Med lite frågor konstaterade jag att hon hade ätit paleo(resten av stavningen kan jag inte). Hon tycker att hon rör sig mycket och hon tappade orken. Undar om hon vet vem Colting är?
Nä, hon går på rekommendationerna från Karolinska och det tänker hon fortsätta med.

Sedan gick jag ned och fikade. The med en extra stor skvätt äggrädde. Och ost- och skinkrullar. Utan bröd.

hemul:

Vad är ATP?  :confused3:

malba:

APT= ArbetsPlatsTräff
Avdelningsmöte kan man väl säga utan tjusga förkortnngar.

/malba

Sidor: << < (2/5) > >>