Hur gör man skivbar leverpastej?

Sidor: << < (5/7) > >>

Sorla:

Den jag käkar är det inget vetemjöl i. Fast potatisstärkelse och modifierat stärkelse. Kh landar på 8 g, men så har de klantarna ju petat i socker i leverpastejen. Jäkla nötter! Men det behöver ju inte du göra. Kan du inte prova att mosa i en potät i din bredbara och se om den blir lite mer skivbar?

berittis:

När jag köper leverpastej så är det Arbogas gluten och mjölkfria. Den är skivbar och innehåller potatistärkelse och modifierad stärkelse och kh 8g. Är det den du köper Sorla?

hemul:

Men det är själva tillverkningsprocessen som är hemligheten, säger jag ju!  Hittar ju ingen ordentlig beskrivning på hur man gör bara. Men säkert skiljer proportionerna också.

Jaha, den pastejen kände jag inte till. Ska kolla. Har köpt Original.

Sorla:

Citat från: berittis skrivet 2016.12.07 - 20:12:56
--
När jag köper leverpastej så är det Arbogas gluten och mjölkfria. Den är skivbar och innehåller potatistärkelse och modifierad stärkelse och kh 8g. Är det den du köper Sorla?

--

Ja, beritts, det är den.  :smile:

hemul:

Nu får jag ta tillbaks det jag sa om att pastejen inte blev grynig i frysen. Grynig är kanske fel ord, men nu när den legat lite längre än över natten så är den liksom torr och smulig, svår att bre. Men som jag misstänkte är det jättelätt fixat. En yttepytteskvätt vatten och några tag med stavmixern så är den smidigare än den var från början. Bara så mkt vatten att mixern går runt. Krävdes nog mindre än en matsked till en bit ungefär lika stor som de där plastade man köper. Lite extra kladd, men mindre besvär än om man skulle frysa smeten och baka varje liten bit för sig.

Sidor: << < (5/7) > >>