Optimalt Bröd - formfranska

Sidor: << < (3/7) > >>

kwidell:

Okey.. så man ska låta det ligga framme med andra ord!  :lol: ..

Citat från: hemul skrivet 2009.07.03 - 18:41:27
--
Alltså, detta bröd är totalt smaklöst, mättnadsvärdet är 0, värdelöst att äta som det är. Fast skogsstjärna gör det.  :tongue:

--

låter inge vidare när du beskriver det så!..  :tongue_wag:.. eller vänta ett tag!.. det låter precis som "vanlig" formfranska! :laugh: .. värt att prova åtminstonde en gång!  :whink: .. så får man se om det blir flera gånger... Hemulbrödet e just nu favorit!  :nod-yes:

idalinda:

NU har jag äntligen testat detta.
Vad gnäller ni andra om ... det fattar jag inte , men

jag var helt  :jumplol: :bearhug: :dancing_chicken: :yeah: :frogdance: :snowmob: :yay:

jag rostade härligheten naturligtvis och bredde på massa smör och bara njöt !

Resten av familjen tyckte att det var Ok, men de dansade inte med mig  :cool:

hemul:

Ja, enda problemet är att det ger noll mättnad som du kanske märkt. Det kan bli lite blött i formen också. Blir lite äckligt i mina bleckformar. Behöver nog verkligen en sån där i silikon... :hmm:

Den enda som gnäller är elocinove. Hon har försökt sabotera det här brödet från början bara för att jag hotade att skicka antrax till henne.  :lol1:

hemul:

Vet du, doktor K har givit ut en STOR kokbok med många fler brödrecept. Jag skulle verkligen vilja ha den, men den finns inte översatt till något för mig begripligt språk.  :sad:

idalinda:

och nej, jag fattar inte heller polska trotts att jag kommer från Finland  :shake_head:
Lite estniska möjligtvis, men där kan det bli kolossalt fel också, de säger filmjölk när de menar mjölk  så det är lätt att förväxla ingredienserna  :whink:

om man är jättesugen skulle man kunna köpa boken , skriva av dom på datorn och köra någon översättningsprogram ... :nod-yes:,
 som sagt om man är jättesugen  :whink:

Sidor: << < (3/7) > >>