Optimalt Bröd - formfranska

Sidor: << < (2/7) > >>

hemul:

Förut sa du det om sockerkakan. Kanske inte så konstigt om den smakar sockerkaka.   :biggrin1:
http://fetbobba.net/fettskramd-arkiv/43.freebb.com/fettskramd/fettskramd-article508.html#4563

Det här smakar INTE sockerkaka. Jag tror du förväxlar bröna. :lick:

elocinave:

Nu ser jag att jag faktist INTE förväxlar nu utan jag gjorde det DÅ :shock:

Jag bakade det "brödet" som krävde så mycket äggvitor så det måste ha varit det här!

Eller?  :confused3:

hemul:

:thumbsup:

Inte vet jag, men det smakar som sagt dåligt formbröd. Inte alls som sockerkaka i konsistensen heller. Kolla på bilden. Det ser ju ganska torrt ut.

kwidell:

Kan det funka att göra krutonger på detta bröd tro?  :confused3: .. om det blir som formfranska så borde det ju fungera tycker jag!  :nod-yes: .. nån som provat??

hemul:

För att lägga i soppa? Nej. Det blir omelett när det blir blött.  :shake_head:

Alltså, detta bröd är totalt smaklöst, mättnadsvärdet är 0, värdelöst att äta som det är. Fast skogsstjärna gör det.  :tongue:

Men! Det funkar fint som rostebröd. Det godaste är att steka skivorna på svag värme i mycket smör så det får lite substans av smöret det suger åt sig. Man måste alltså torka upp det på nåt sätt. Tycker jag.  :sneaktongue:

Det smakar helt OK sedan, med pålägg på. Rostebröd har ju inte heller nån utpräglad smak, det är ju sprödheten man är ute efter. Till kräftorna t.ex. :flirting:

Just ja, jag glömde några skivor framme ett par dar en gång. De blev jättegoda. Krympte lite och blev seeega.  :lick:

Sidor: << < (2/7) > >>