Optimalt Bröd - formfranska

Sidor: << < (4/7) > >>

kwidell:

låter som ett mycket omständigt sätt att få nya recept på tycker jag!  :laugh: :flirting: .. men om man e desperat så!.. anars så får man helt enkelt vänta och hoppas att boken blir översatt till svenska eller engelska också!  :lol:

hemul:

Det kommer inte att hända. Den är inte direkt ny.  :shake_head:

kwidell:

:thumbdown: det var ju inte bra!.. :shake_head: varför kan de inte översätta sådana böcker!.. i stället för annat skit som man kan klara sig utan!

hemul:

Nu har jag testad att baka formbröd med pofiber. Jag ersatte hälften av mjölet med 1 dl pofiber, ren chansning, och det funkade hur bra som helst. Märkte inga negativa effekter alls, snarare blev det ovanligt lyckat. :thumbsup:

Det här är det enda av doktor Ks bröd som jag tycker innehåller lite väl mycket kolhydrater. Jag menar, det är ju inte mättande för 5 öre och rostebröd vill man ju oftast äta mer än en skiva av. Så tills det avslöjas att potatisfibrerna är kemiskt extraherade eller nåt annat skit så tänker jag nog köra på detta och kommer att baka formbröd mycket oftare framöver.  :whink:

hemul:

Man kan använda större andel äggvita när man har pofiber med. Det suger väl upp mer vätska än bröd. Och det bästa är att brödet blir bättre. Det är t.o.m. OK att äta orostat, speciellt när det börjar bli lite gammalt och segt.

Min nya variant är så här. Det blir redig råge på en liten bakform, hur stora är de nu, 1,5 liter? Men det är bara att forma till det till en snygg topp!  :thumbsup:

500 g äggvita50 g vetemjöl1 dl pofiberEtt par msk smör, ister eller annat fett2 tsk bakpulverliten nypa salt

Sidor: << < (4/7) > >>