Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.16 - 23:43:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 177 178 [179] 180 181 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 942128 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 1471

« Svara #2670 skrivet: 2013.01.02 - 21:12:36 »

Heeeeelluuuu Hemuleeen!  :smile: :wave:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #2671 skrivet: 2013.01.02 - 23:45:44 »

Wow villket hus!  :dribble: och jag förstår att du tycker om tomten Idalinda.. bara att sätta igång och odla där  :flirting: ..
beskrivningen av huset är nog som sagt var avsett för "lägenheten" för bara på bilderna så räknade jag till minst 3 helt olika kök! varav i alla fall ett med härlig vedeldad spis  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2672 skrivet: 2013.01.22 - 20:24:58 »

Jap, huset var nog en bisak, men att vakna i det lilla huset och se in i växhuset varje morgon  :inlove:.

Migränen plågar mig, inte i helvetesformat, men halvdant.
Det är nu helt hormonelt. :mad_roll:

Även svampinfektionen återkommer efter förra sommarens pensillinkur.
Så nu har jag bokat mig till gyn.
Hoppas att de kommer på något smart där!

Men odlingssäsongen är bakom hörnet, försöker hålla mig till februari, sedan blir det start!
Grodda börjar jag redan idag  :lol:
Loggat
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2673 skrivet: 2013.01.22 - 23:57:26 »

Det är bra att du ligger i startgroparna. Attack odling!  :guns:
Loggat
Ekub
Superhero

« Svara #2674 skrivet: 2013.01.27 - 18:51:06 »

Blir det några spännande nyheter i år? 

Jag har också börjat fundera på vad jag ska ha i mitt lilla balkongväxthus i år. Funderar på om det går att ha någon form av melon? Såg någon som bundit upp längs en växthusvägg. Kanske beror på hur tunga frukterna blir? Gurka fungerade inte alls i växthuset. Vet inte om alla gurksorter behöver ha en hon- och hanplanta. Jag hade iaf bara en och det kom blommor men blev aldrig frukter  Squash ska vara enkelt att få massor av frukt på också, kanske fungerar på balkong vet inte. Men jag älskar squash så ska nog testa iaf  :nod-yes: Tror det är lite för mörkt på vår balkongsida tyvärr...

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #2675 skrivet: 2013.01.27 - 21:10:57 »

Ursäkta om jag stövlar in här. Jag vet inte hur lågkolhydratisk du är. Jag har haft massor av svampproblem, och de blev mycket värre i slutet av min lågkolhydrattid. Nu med rejäla mängder (100-150g) kolhydrater per dag är jag äntligen av med eländet.

http://www.ursprungsliv.nu/2012/11/fyra-ar-med-lchf-ett-bokslut/

Om det kan vara till hjälp.
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #2676 skrivet: 2013.01.28 - 02:51:15 »

Blir det några spännande nyheter i år? 

Jag har också börjat fundera på vad jag ska ha i mitt lilla balkongväxthus i år. Funderar på om det går att ha någon form av melon? Såg någon som bundit upp längs en växthusvägg. Kanske beror på hur tunga frukterna blir? Gurka fungerade inte alls i växthuset. Vet inte om alla gurksorter behöver ha en hon- och hanplanta. Jag hade iaf bara en och det kom blommor men blev aldrig frukter  Squash ska vara enkelt att få massor av frukt på också, kanske fungerar på balkong vet inte. Men jag älskar squash så ska nog testa iaf  :nod-yes: Tror det är lite för mörkt på vår balkongsida tyvärr...

Vi odlade faktiskt melon på vår balkong och det fungerade bra. vi band upp frukterna när de började bli stora... så de skulle ha stöd hela tiden. de blev jättegoda!  :nod-yes: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero

« Svara #2677 skrivet: 2013.01.28 - 08:53:38 »

Äre sant!?!   :thumbsup: Kommer du ihåg vad ni odlade för sort? Hur binder man upp frukterna? Med stöd under? Kanske får jag hänga upp en gammal bh som stöd  :cool:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2678 skrivet: 2013.01.28 - 16:02:35 »

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2679 skrivet: 2013.01.28 - 17:06:12 »

:lmao:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #2680 skrivet: 2013.01.28 - 17:18:15 »

Mynlen, perfekt för meloner, jag måste börja odla det så jag kan få användning för avlagda bh:ar  :boob:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2681 skrivet: 2013.01.28 - 19:58:47 »

Ekub, gurkan får du kolla att du har fröer som fixar pollineringen själv. De är värda ett nytt försök! Smaken blir helt annat än från butiken, lovar.
Melonen vill ha värme i kubik så om din balkong är på skuggan mycket kan de bli lite tjuriga, tyvärr.
Melonen vill också få hjälp med pollinering, fram med en liten pensel. Om det är en kall sommar bildas det tyvärr
inte han-blommor alls och då kan man inte pollinera...

Så jag tror faktiskt mest på squash, bara du ger den rikligt med vatten varje dag och en stor hink med massa skit i
så mår den prima!
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2682 skrivet: 2013.01.28 - 20:02:02 »

Ursäkta om jag stövlar in här. Jag vet inte hur lågkolhydratisk du är. Jag har haft massor av svampproblem, och de blev mycket värre i slutet av min lågkolhydrattid. Nu med rejäla mängder (100-150g) kolhydrater per dag är jag äntligen av med eländet.

http://www.ursprungsliv.nu/2012/11/fyra-ar-med-lchf-ett-bokslut/

Om det kan vara till hjälp.

Hit får man alltid stövla in med skorna på!
Jag är inte alls lågkolhydratisk :)
Vi äter våra egna grönsaker, så det blir ändå varje vecka alla rotfrukter och även varje vecka någon potatismåltid.
jag äter hemmapureat äpple + egen nöt-honung-musli varje morgon
det blir även 1-2 dl bär dagligen + mandelbröd eller mandelkaka
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2683 skrivet: 2013.01.28 - 20:34:46 »

Det är tyvärr omöjligt att lista ut hur mycket kolhydrater idalinda äter.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero

« Svara #2684 skrivet: 2013.01.28 - 21:39:10 »

:laugh: :laugh: :laugh: Perfekt!  :lmao:
Loggat

Sidor: 1 ... 177 178 [179] 180 181 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544