Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.16 - 17:29:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 173 174 [175] 176 177 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 941976 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2610 skrivet: 2012.09.08 - 10:22:15 »

Mjölkningen fungerar nu finfint, men jag är tillbaks till paleostadiet.
Alltså mjölken fungerar inte, inte ens den äkta  :worried:. Näsan rinner, det är höst nu kan jag meddela.
Men sonen-den-laktosintoleranta mår prima av kossamjölken.

Styrmannens mageproblematik försöker trixas igen, han vill ju bli av med sina mediciner.
Så han har kört nu rätt ensidigt gryta/kött och rotmos ett par veckor + lite surkål och någon msk sura mjölkprodukter då och då. ( syns på vågen verkligen!)

Mina funderingar går nu åt paleohållet även för honom ( läste att någon blev av med sin losec-medicin med paleo...).

Vad jag förstår så är paleofolket lite fettskrämda och varnar för mättat fett... så tänker vi inte bli utan smör ska det va.
Den hårda osten fungerar också, så frågan är om jag skulle koka sånt under hösten när jag får en vettig förvaringstemperatur i förrådet.... :confused3:
Men jag vet inte om jag orkar börja.

Vet någon om det är kasein i vasslen?
Jag måste läsa mig mer om kasein helt enkelt.

Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2611 skrivet: 2012.09.08 - 10:26:35 »

Kl13 ska jag vara på matmarknaden vid församlingshemmet.
Vad är vettig pris för kravgrönsaker?

gullök
rödlök
purjo
dill
kålrot
rotselleri
blomkål
broccoli
morötter

jag inser att våra egna kommer inte att räcka i år och tänkte frysa in lite lök, purjo,dill, blomkål och broccoli.
Vad kostar de frysta ekologisk broccolin och blomkålen på willys?
Hallååå, kan någon ha en snabbkoll, jag hittar ingenstans på nätet  :confused3:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2612 skrivet: 2012.09.08 - 10:58:00 »

Ska du börja sälja? Vad kul!

Synd att du inte frågade igår. Du var jag på Bondens egen och kunde ha spanat åt dig. Dina är ju inte kontrollerade (eller skattade), så lite lägre än deras priser kanske du ska ligga.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2613 skrivet: 2012.09.08 - 12:09:13 »

Kl13 ska jag vara på matmarknaden vid församlingshemmet.

jag inser att våra egna kommer INTE att räcka i år och tänkte frysa in lite lök, purjo,dill, blomkål och broccol

Nej, jag måste handla själv.... sommaren har inte varit varm, jag har inte fått grästäcket  vilket gör större vattningsbehov
och jag har inte hunnit vattna tillräckligt heller. Helt enket pissig sommar ur odlingssynpunkt.  :mad_roll:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2614 skrivet: 2012.09.15 - 20:13:33 »

Jag hatar migrän!!!! :angrywife: Hatar!

Den började torsdags och inga tabletter hjälpte så jag hängde 7 timmar på sovrumsgolvet och lutade huvudet mot sängen.
Det var inget snack att ligga sig, huvudet skulle sprängas då.
Jag spydde så att magsafterna brände på halsen.
Maken masserade ett par gånger, underlättade lite för stunden men sedan var skiten tillbaks.
Efter 7 timmar tog jag en kodeintablet och det gjorde att jag kunde krypa till sängen och äntligen vila.

Men skiten släpper inte fradag förmiddag och halva eftermiddag gick bra på soffhörnet sedan började värken igen,,
med medusin.
Idag mer meducin och en dag ute i den friska höstluften i trädgården.
mer värk nu på kvällen igen...

Jag är rätt trött på allt ungefär.  :sneaktongue:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2615 skrivet: 2012.09.15 - 21:30:33 »

Tänk om du skulle bli hjälpt av samma sak som Sorla. Det där röda snöret. Då har väl också muskelspänningar?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2616 skrivet: 2012.09.16 - 15:51:39 »

:sad: Det var ett sånt vidrigt lågtryck i början av helgen. Jag kände av det, men inte på långa vägar så illa som du Idalinda.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2617 skrivet: 2012.09.16 - 17:15:54 »

Den här skiten vägrar släppa, den 4. dygnet på gång....

Orkar inte  :pippi:
Loggat
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2618 skrivet: 2012.09.16 - 18:20:16 »

Är det ingen idé att kontakta läkare? eller kan de inget göra?  :hugsmile:
Loggat
Sorla

« Svara #2619 skrivet: 2012.09.16 - 21:43:21 »

Åh.... :-( 
Massage, Resorb, mat du är sugen på. Skit i alla " borde inte". Var inte blyg med de starka tabletterna. Kör maxdos så du får vara värkfri några timmar. Helst med sömn. Hjälper inte det åker du till sjukan och ber om hjälp.  *kraam*

Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2620 skrivet: 2012.09.16 - 22:27:39 »

Jag somnade nästa på soffhörnet idag, men har hållit mig uppe och värken har släppt sakta under eftermiddagen
och kvällen.
Så just nu känns det bara fantastikst, euforiskt, livet är underbart bara inte huvudet värker.
Min ryggrad verkar ändå vara helspänt.
Det hela börjar torstags efter besöket hos sjukgymnasten ( massage, mjuk inte djupmassage alls),
en ny tid bokad till torsdag, men jag tror att jag avbokar det. Jag orkar inte denna pärsen en gång till så tätt inpå.

Så jag tror på lite testomgång på crosstrainer, stretch och makens massage i morgon,
hoppas på att klara av lite lättare hemsyslor.
Under veckan ska det bli något gjord då svärmors cancerbehandling fortsätter om en vecka på måndag,
då måste jag vara på fötterna och dessutom lite förbered här hemma också.

Men mår jag så här i morgon, skiter jag i allt annat och tar bara hand om mig själv.
Just nu njuter jag för ett andningsrum!
Loggat
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2621 skrivet: 2012.09.17 - 11:40:26 »

:clapping:
Loggat
Sorla

« Svara #2622 skrivet: 2012.09.17 - 16:21:58 »

:smooch: Skönt!

Har du kollat upp RedCorden som jag har kört? http://www.accessrehab.se/treatment.php#page=2&sec=treatments/2_4 Killen på bilden är samma som har behandlat mig. Just nu pappaledig, så nu har jag en trevlig norsk naprapat. Googla på Neurac eller Red Cord och se om du kan hitta någon i ditt område.

Just det att jag fick hjälp att aktivera muskler som jag inte har använt på åratal efter nackskadan. Redan efter första behandlingen märkte jag skillnad. Jag tycker definitivt att du ska kolla upp det. Svärmors behandlingar eller icke. Hon har inte så mycket hjälp av dig om du mår så där dåligt som du har gjort sista tiden.  :hugsmile:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2623 skrivet: 2012.09.17 - 17:21:30 »

håller med sorla, kolla upp det. Om det fanns här i närheten hos mig (har kollat upp) då hade jag nog provat också. Till min foglossningsskada vill säga...

Loggat

Sorla

« Svara #2624 skrivet: 2012.09.17 - 18:40:34 »

Du kan komma hit och hälsa på, så tar vi ett besök på kliniken samtidigt!  :lol: Och sen en tur och chockar Hemul. Fast säg inget till henne. Det får bli en överraskning.  :flirting:
Loggat

Sidor: 1 ... 173 174 [175] 176 177 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544