Nej, jag hör bara ljudet av pratet men kan inte utskjilja olika läten så förstå är det inte tal på. folks röster är samma, även min egen röst. Ni hör ju också egna rösten genom "benet" eller hur det heter så era egna röster är annorlunda. För mig är det helt samma som andras, det kommer ju in genom microfonen, hoppar över trumhinna, dom tre benen och snäckan och det skjuts rakt in i hörselnerven
jag har den på mig så gott som all vaken tid. Ja, inte under duschen, och när jag nattar för jag måste ha den i en tork och den för oväsen som jag inte bryr mig om men Jan har den helst inte i sovrummet
så även på jobbet. Men jag sitter i ett rum tillsammas med två andra så det är lugnt att ha den.
Förra gången (opererat 2003, använt till nov 2004, sen testade jag 2005 igen en dag) var jag nog för stressad hela tiden plus att jag hade svårt för ljudet. Det är ganska högt och gällt, mekaniskt kan man säga. jag hade svårt att komma över ljudet och tvinga mig själv att vänja mig vid det. Nu käns det SÅ annorlunda, ljudet är nog samma men jag ser det inte längre som en "gäll fiende" eller något i den stilen. Vet inte hur jag ska beskriva det annars.