Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.28 - 23:35:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad är det värsta med julen?  (läst 7745 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« skrivet: 2011.12.23 - 23:22:54 »

För mig är det nog de eländiga julsångerna. Inte de fina, gillar de lite kyrkliga, men den där jäkla hissmusiken de spelar i affärer och överallt. Rudolf med röda mulen hatar jag speciellt innerligt. :puke1:

Förr brukade det värsta vara att plågas med släkten och ställa upp på deras påhitt, men det har jag brutit med nu och tycker det är skönt att vara själv.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #1 skrivet: 2011.12.24 - 00:01:17 »

Jag är tvärtom med musiken, de lite kyrkliga gillar jag inte men de andra larviga julsångerna går bra. Men, jag gillar de engelska sångerna bättre oavsett om de är lite kyrkliga eller inte.

Men vad som är värst, det måste jag fundera lite på.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.12.24 - 00:08:13 »

Engelska är bra!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.12.24 - 00:10:11 »

Jag älskar den kyrkliga jul musiken...mässorna....det är jul för mig....men samtidigt kan jag toklyssna på Vinyl 107,10 jul---julmusik dygnet runt från 60-70-80 talet.... men det slutar alltid med att jag på julaftonsnatten kollar in på Midnatsmässan från Rom..... :inlove:

God Jul Mina Vänner här på fetbobba........ni är sååå sköna och olika...  :x_reindeer:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2011.12.24 - 00:22:17 »

Nä, jag kommer inte på vad som skulle vara värst.  :hm-hm: Just på julafton och juldan är liksom den jobbiga uppförsbacken över och man är uppe på krönet och ser utsikten åt alla håll. Då gillar jag julen. Så det värsta kanske skulle vara innan då. Innan själva julen, den riktiga, börjar.

Nu kom jag just hem från jobbet och någon (troligen barnen med lite hjälp av mannen) har pyntat lite. Det är så fint. Och mannen har dammsugit igen. Och inga, nåja, nästan inga onödiga pryttlar ligger framme. Det ska bli skönt att gå och sova nu, och bli väckt av mannen vid 9 imorgon bitti.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #5 skrivet: 2011.12.26 - 18:35:45 »

Det värsta är alla som facebookar om hur duktiga dom varit, städat,pyntat,sillat,gjort korv, köpt julklappar till hela släkten osv  :angrywife:
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.12.28 - 04:22:43 »

 :laugh: ja det kan jag ju hålla med om att det är jobbigt att läsa om ja!... fast då tycker jag nog att alla de som facebookar om alla saker deras barn gör/inte gör är snäppet värre...typ: lillan spydde ner heeela sängen i dag.. hon är så sjuk stackarn.. eller lillan åt en snorkråka för första gången i dag! eller annat elände som man som icke barns människa inte vill höra talas om!    det är ju ungefär lika intressant som att läsa om var hunden sket på morgonpromenaden i dag det!  :rolleyes:  :flirting:

men det värsta med julen för mig är nog all stress innan.. med klappar och sånt som ska slås in.. som man vill ha god tid på sig att göra och göra det snyggt.. men som man alltid får slå in hafsigt i raketfart kvällen innan  :rolleyes: :smack_head:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #7 skrivet: 2011.12.28 - 13:22:11 »

Haha det ska jag börja med "idag bajsade Fido 2 ggr på morgonen"  :lol1:
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.12.28 - 21:31:47 »

 :laugh: ja men glöm för guds skull inte bort att vara detaljerad också angående färg lukt och koncistens!! .. det verkar vara ytterst viktig att skriva ner sådan information  :rolleyes: :laugh: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.12.28 - 22:32:18 »

Jag hade en väldigt intressant toabesök i morse efter att ha ätit 4 kakor kokosbröd igår. Det mest anmärkningsvärda var lukten. Det luktade nämligen gott! Som i ett stall. Ni vet, hästskit luktar ju inte illa, det har den där hödoften. Så luktade det. Rena parfymen!  :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2011.12.29 - 00:12:11 »

 :lulz: :lulz: :lulz: ja det skulle du kunnat sätta som statusrad på facebook utan problem! ja så länge det var ett barn du talade om då...  :flirting: :lmao:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #11 skrivet: 2011.12.29 - 00:45:12 »

eftersom jag mockat i stall så vet jag vilken lukt du pratar om  :flirting:
fett och protein är marodörlukt 
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.12.29 - 01:24:07 »

och för att inte tala om Kaffe!  :fork_off: .. känner direkt på doften när ajg drukigt kaffe... det luktar ubban!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #13 skrivet: 2011.12.29 - 10:22:03 »

 :lmao: Vad knasiga ni är!  :heart_throb:

Isa bajsade på toaletten igår.  :nod-yes: Jepp, hon går på vattenklosett.  :nod-yes: Hon är så duttig lilla kickan.





(platsar den som statusuppdatering? Eller borde jag ha tagit bilder också?  :confused3:)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #14 skrivet: 2011.12.29 - 11:50:57 »

Absolut bild  :lulz:
Loggat

Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544