|
Ekub
|
 |
« skrivet: 2011.11.30 - 10:02:58 » |
|
Googlade lite på kolloidalt silver och hittade detta klippet . En riktig smurf!!
|
|
|
|
|
Loggat
|
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard

|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #1 skrivet: 2011.11.30 - 11:25:31 » |
|
Visst är det läskigt?
Du vet att det mesta som säljs som kolloidalt silver inte alls är det va, bl.a. det där svenska som pimpades på 2000-talets vetenskap förut. Silverförestpråkarna bråkar om om joniserat silver funkar eller inte och det är vad det är.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ekub
|
 |
« Svara #2 skrivet: 2011.11.30 - 19:49:58 » |
|
Jätteläskigt  Jag hade, har, inte så stor koll på kollodialt silver alls. Blev nyfiken på vad det var och googlade. Hittade en sida med "information" om kollodialt silver men slutade läsa så fort jag fattade att det bara var en annons och till på köpet en taskigt skriven sådan. Säkert den de pratade om på 2000-talets vetenskap för var där inne och läste med.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard

|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #3 skrivet: 2011.11.30 - 20:33:08 » |
|
Den på 2000-talets vetenskap är en intervju med en kille som har ett svenskt företag som säljer. Svårt att avgöra om det är en artikel eller reklam. Förtäckt reklam kanske. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ekub
|
 |
« Svara #4 skrivet: 2011.11.30 - 22:13:00 » |
|
Kan man inte suga lite på silverbesticken om man är orolig?! 
|
|
|
|
|
Loggat
|

|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #5 skrivet: 2011.12.01 - 00:07:07 » |
|
Precis! Silverfantasterna hävdar att det var därför bättre folk inte drabbades lika hårt av farsoter som pöbeln gjorde förr. De hade silverbestick.  Suger du så lär det ju bli kollodialt också. Det blir inte joner ivf. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
Ekub
|
 |
« Svara #7 skrivet: 2011.12.01 - 22:24:42 » |
|
Åh vad är ångströmssilver? Eller ångströmstillskott silver hette det kanske?
|
|
|
|
|
Loggat
|

|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #8 skrivet: 2011.12.01 - 23:14:10 » |
|
Vet inte. Verkar som om det är frågan om mindre partiklar va?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ekub
|
 |
« Svara #9 skrivet: 2011.12.02 - 16:03:24 » |
|
Så man inte blir blå!?!  Frågan är hur nyttigt/onyttigt/miljövänligt det är...
|
|
|
|
|
Loggat
|

|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #10 skrivet: 2011.12.02 - 16:58:50 » |
|
Det lär ju vara ett miljöproblem att silver används så mycket som bakteridödande nu tydligen. Jag tycker det känns lite läskigt att sätta i sig det.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ekub
|
 |
« Svara #11 skrivet: 2011.12.02 - 17:23:17 » |
|
Tycker också det låter lite läskigt att stoppa i magen...
|
|
|
|
|
Loggat
|

|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #12 skrivet: 2011.12.02 - 17:31:06 » |
|
Det ligger säkert lite i det, att silver kan vara bra. Men det är samma problem som med allt sån här. Folk snöar in på det och det ska bota allt! Och ju mer man sätter i sig desto bätte.
D-vitamin-hajpen är ett bra exempel. Jag tror ju på att det är riktigt att vi får i oss för lite D häruppe, speciellt med tanke på hur vi lever idag och hur D-vitaminfattig mat vi äter. Jag vet att jag har sagt det förut, men grisar som går ute har mer D i späcket än man kan få från fet fisk. Innegrisar har givetvis 0. Så där är det säkert över hela linjen. Lite sol, väldigt lite D i maten, det kan inte vara bra.
Men sen blir folk frälsta och tror det fixar allt. Ta t.ex. detta med förkylningar. Innan D-hajpen pratade vi om hur många av oss slapp förkylningar efter kostomläggningen. Nu slippar folk förkylningar för att de äter D. Hä? Kosten nämns aldrig längre.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ninnan
|
 |
« Svara #13 skrivet: 2011.12.02 - 17:38:12 » |
|
om det nu är utegrisar så skulle de inte ha kvar speciellt mycket D vid julslakten? tänkte att människor och grisar är likadana 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #14 skrivet: 2011.12.02 - 18:31:30 » |
|
Jomen de är nog bara halvtömda till jul. Vi får ju inte juldepressioner, vi får vårdepressioner. Men man äter ju kött hela året och om djuren gick ute skulle man ju få i sig hela tiden, men i varierande grad beroende på årstiden.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|