|
hemul
|
 |
« skrivet: 2011.08.12 - 14:45:35 » |
|
Stephan Guyenet blev visst lite putt över den där incidenten med Taubes. Löjl, säger jag, till dem båda.  Det hela resulterade i varje fall i att Guyenet tänker göra mos av Taubes hypotes och det kan ju kanske var intressant att följa. Han börjar redan idag. Jag gillar att han inte är så svartvit. Inledningen verkar lovande tycker jag. Incidenten kan f.ö. ses på YouTupe - så klart! Inte var väl det så farligt? Barnsligt överspel av Taubes, visst, men så blodigt var det väl inte och Gruyet tog ju poäng så det ryker iom att han höll sig kall och artig. Divalater från dem båda, tycker jag. Lite får man tåla. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Mynlen
|
 |
« Svara #1 skrivet: 2011.08.12 - 14:48:15 » |
|
det var nog mest litet borstresning (eller hur det nu heter när hundarna reser håren på ryggen...) mellan dom. Tycker det överdrivs för mycket hela incidenten. Och om dom vill motbevisa varandra, då gör dom hela forsknignen ingen förtjänst, bara tvärtom. För det blir så löjligt att ingen mer tror på dom..
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #2 skrivet: 2011.08.12 - 14:51:08 » |
|
Precis. Guyenet gjorde bort sig när han började skälla tillbaks i sin blogg. Hade han knipt igen hade han ju framstått som "the better man", helt klart.
Men hur som kan hans synpunkter på insulinteorin vara intressanta att ta del av, så nåt gott kanske det kommer av det hela.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ena
|
 |
« Svara #3 skrivet: 2011.08.12 - 21:45:31 » |
|
Meningen med Taubes idiotiske påhopp var inte enbart vanlig tuppfägtning, men ett mycket tydligt eksempel på det dårlige beteende som är vanligt i denna bevägelse.
Alla andra är dumskaller och VI är de enda som VET.
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga" Oscar Wilde
|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #4 skrivet: 2011.08.12 - 21:49:18 » |
|
Just (även om jag inte vet vad bevägelse betyder - förklara gärna). Det finns bara en sanning, den är absolut och den är min! Och jag har kommit på den alldeles själv!  Jag tycker i varje fall att det var synd att Guyenet inte kunde hålla sig. Inte för att jag håller på den ena eller den andra, utan för jag beundrade hur elegant han parerade när det hände.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ninnan
|
 |
« Svara #5 skrivet: 2011.08.12 - 23:45:58 » |
|
. #Alla andra är dumskaller och VI är de enda som VET."  Detta har gjort mig verkligen bedrövad de senaste veckorna. Jag upplever kostdebatten nu som hård och det enda man vill saga är att JAG har rätt. Tyckte inte det var så för ett halvår sedan. Man LYSSNAR inte på varandra. Är inte seriösa med fakta och kunskap. Jag känner mig faktiskt ledsen av det 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #6 skrivet: 2011.08.13 - 00:21:16 » |
|
Ett tag läste jag mycket på paleosajter och -forum, mest engelskspråkiga. Gamla forumtrådar och bloggkommentarer och så. Något som slår mig är att paleo-människorna verkade väldigt vänliga och respektfulla inför varandras synsätt och sätt att tillämpa paleo tills LC kom in i bilden. Då tog det hus i helvete. Ninnan, det var så för ett halvår sen också. Tro mig.  Jag blir inte ledsen direkt. Mer besviken tror jag. Och lite tveksam till vad det är för spektakel egentligen.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ninnan
|
 |
« Svara #7 skrivet: 2011.08.13 - 00:45:33 » |
|
Tack för kommentaren!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #8 skrivet: 2011.08.13 - 00:53:56 » |
|
Vilken? 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Mynlen
|
 |
« Svara #9 skrivet: 2011.08.13 - 07:33:08 » |
|
Ett tag läste jag mycket på paleosajter och -forum, mest engelskspråkiga. Gamla forumtrådar och bloggkommentarer och så. Något som slår mig är att paleo-människorna verkade väldigt vänliga och respektfulla inför varandras synsätt och sätt att tillämpa paleo tills LC kom in i bilden. Då tog det hus i helvete. Ninnan, det var så för ett halvår sen också. Tro mig.  Jag blir inte ledsen direkt. Mer besviken tror jag. Och lite tveksam till vad det är för spektakel egentligen. Men så är det nästan överallt där det finns forum och diskussioner om ett ämne. Folk börjar brinna för ett ämne och då hettar det till. Och eftersom man kan hitta så mycket information på internet och man inte SER varandra IRL är det väldigt enkelt att säga att man har sanning. Guyenet uppförde sig öga mot öga bra mot Taubes men så fort han inte såg honom längre (typ) så blev det så här. Bakom en dator är man annorlunda än IRL. Även jag, även om jag försöker vara ärlig. Men jag är t.ex. inte så spontan med knasiga meningar, men det beror till en stor del på att jag inte hänger efter i samtal där det ingår mer än 2 personer :) Men även att man när man ser folk, lättare (tror sig förstå) vad den andra inte skulle tycka är roligt.... Speciellt inte när man knappt känner folket.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
kwidell
|
 |
« Svara #10 skrivet: 2011.08.13 - 08:00:32 » |
|
Det är nog sant ja  internet ger ju också en väldigt mycket större anonymitet.... man känner sig säkrare och samtidigt anonymare... lite så att man inte behöver stå till svars för det man säger där?  . och precis som du skriver Mynlen så är även jag mindre spontan IRL. i alla fall med människor jag inte känner så väl  ... men er alla känner jag ju nu så vantarna åkte av här för lääänge sedan! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #11 skrivet: 2011.08.13 - 09:48:21 » |
|
Jo, det är sant. Men de här herrarna är ju knappast anonyma. Deras internetpersonligheter är ju (ofta) basen för deras karriär dessutom. Inte Taubes, men många andra däribland Guyinet.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Mynlen
|
 |
« Svara #12 skrivet: 2011.08.13 - 10:32:55 » |
|
jo men vad jag menar är att man släpper loss mer när man sitter anonymare bakom en dator. Då är det lättare att "häva ut sig känslor" som man inte skulle gjort så lätt annars. Därav guyenets senare reaktion menar jag.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
hemul
|
 |
« Svara #13 skrivet: 2011.08.13 - 11:00:52 » |
|
Ja OK, det kanske är så. Men när man har gott lite tid brukar man ju också vara mer balanserad. Skit samma. Det ska ivf bli intressant att läsa vad han skriver. Inget ont som inte för nåt gott med sig! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Mynlen