135 kg över havet

Sidor: << < (6/19) > >>

Sorla:

Ja, visst är det tufft när man inte får kolla till vännerna på ett par dagar!  :lmao: Grattis till det stilla tuffandet åt rätt håll!  :clapping:

MrsMoss:

Tackar tackar. ja det känns toppen att jag kan äta som jag gör, och att det går neråt.
Mitt första större delmål är ju att nå 100 kg, och det vill jag klara till julafton. det blir ca 1,5 kilo/vecka..känns som om jag kan klara det.
Jag skall köpa ett gåband hade jag tänkt..blir inte så många ursäkter med väder och vind, ungar som inte vill gå ut etc. Jag kan gå när jag vill, när dom sover.. Jag har även Zumba hemma som jag får damma av. Jag tyckte det var roligt de få gånger jag provat, men ganska svårt att shaka loss i min storlek :-)

Nej nu måste jag få min skönhets sömn...och lillan vaknar om några timmar  :shock: :lol:

Corny:

Nu kommer surtant in MrsMoss. Räkna inte med att gå ner 1.5 kg per vecka. Ha det som mål. 1 kg per vecka är vad man vanligen går ner när man roar sig med bantning, så 1.5 är mycket bra! Det går ner och det går lite upp, och det svänger hit och dit. Dessutom går det alltid snabbare i början när man ändrar vanor.

kwidell:

hejsan corny vännen!  :wave: :bearhug: trevligt att du tittar in! 
surtant skulle jag nog inte beskriva dig som. snarare som realist eller försiktig!  :nod-yes:  tyvärr så måste jag nog hålla med Corny i den här saken MrsMoss. inte för att vara elak eller så utan för att vara realistisk. hur trist det än låter.  :sad: när jag lade om kosten så rasade kilona i början  :nod-yes: de första veckorna tappade jag både 2 och 3 kilo på en vecka!... men sen lugnade det ner sig. och planade för mig ut på ungefär 0,5 kilo i veckan.  :smile: något som är en rätt perfekt hastighet för en hållbar viktnedgång. hur trist det än låter.  :shy: så att sätta upp fler delmål än 100 kilos gränsen är att rekomendera! när du når den har du endå tappat 35 kilo!! ...  :thumbsup:

Mynlen:

jag ville skriva samma. 1.5 kg/vecka är litet orealistiskt!. Ibland kanske det händer en gång att du går ner så mycket men 0,5 kg per vecka genomsnittligt är normalt.

Att röra på dig är bra, men det påverkar viktnedgången knappast. Så börja inte överdriva motionen, för muskler väger mer än fett, då kan det ta längre tid för vågen att visa under 100.. :)

ett delmål är perfekt att ha. mitt första är under 100, och sen till jul vill jag försöka vara 90 men det tror jag inte jag lyckas med. Spelar inte så stor roll heller, det kommer som det kommer.

Sidor: << < (6/19) > >>