Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.21 - 06:26:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ny kärnkatastrof på gång?  (läst 30677 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #30 skrivet: 2011.03.12 - 18:56:03 »

Åh :shake_head:, man får en helt annan bild i huvudet när du berättar om det ,Tina. :nod-yes:
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #31 skrivet: 2011.03.12 - 21:38:16 »

Har det inte blivit mer information nu.
Loggat

/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #32 skrivet: 2011.03.12 - 22:45:17 »

Nu har jag sett mer än jag nånsin brukar göra, fem minuter av katastrofen. Det är så ogreppbart och så fruktansvärt att det inte finns ord. Jag gråter inombords och rivs sönder.

Jag kommer nog inte kunna se mer av detta. Vet inte om det är fegt eller fel, men det är mitt sätt att skydda mig själv.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.03.13 - 02:01:09 »

Men har du bott i Japan! Jösses Tina, jag tror du lever det liv jag hade velat leva.

Det där att alla har survival kits tog de upp på Nyhetsmorgon, tror jag det var. Vattenflaskor som man byter innehåll i men jämna mellanrum o.s.v.

Vi är så sårbara så att vi inte riktigt fattar.

Det tänkte jag på när vi hade strömavbrott för ett par år sedan, en vinterkväll. Det varade sådär 2 timmar. Det mesta jag varit med om förut var ett par minuter...  :shy: Blev väldigt nojig av att bara sitta där och glo i mörkret. Batterierna i lilldatorn var det ett par minuters liv kvar i, samma med MP3-spelaren som har radio. För att inte tala om hur lång tid det tog att hitta apparaterna ifråga. Värmljusen jag lyckades gräva fram med stort besvär lyste inte upp särkilt mycket. Till slut fick jag gå ut och gå för att inte bli knäpp. Och det var ändå bara bristen på ljus jag led av. Tänk om det skulle vara 2 dagar eller 2 veckor? Bestämde mig för att leta fram mitt gamla stormkök och förvara det inne i lägenheten, men jag kom inte riktigt så långt. Ljus och tändstickor har jag ligger på badrumshyllan dock, för dit är det lätt att treva sig fram.

Citat
Hur börjar man städa där, man måste ju samla skiten någonstans också, vart?
Hur börjar man livet från noll igen, när precis allt är utplånat?

De har gjort det förr.  :sad:


Kom att tänka på att Lierre Keith säger att det bara är två områden på jorden som öht lämpar sig för jordbruk med tanke på jordflykten därför att de har så pass lugnt klimat, utan slagregn och värre stormar. Det ena är här, norra Europa. Det andra är Japan.  :huuh: Fast tsunamis kanske tillför mer än de tar bort ur det perspektivet. Hörde att den där flodvågen tydligen var full av lera.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.03.13 - 05:23:45 »

Skiiiiiit!

Citat från: svt.se
05.16
Regeringen i Japan befarar att en partiell härdsmälta har inträffat vid minst en reaktor vid kärnkraftverket Fukushima Daichii, 25 mil norr om Tokyo.

Citat från: reuters.com
More on the specific dangers of Fukushima 1 plant's reactor 3: The BBC's Chris Hogg in Tokyo says the reactor is fueled with uranium and plutonium, meaning the consequences of a meltdown are much more severe than at the other reactors.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2011.03.13 - 08:29:40 »

Härdsmälta kan ha inträffat

Eller rättare sagt två om jag förstår rätt. Jag fattar inte. Om det inträffar en härdsmälta, kommer det inte ut en jävla massa strålning då? Hur kan man inte veta?

"Myndigheterna förberedde sig för att dela ut jod till personer för att minska risken för strålskador"
Är inte det lite sent om det redan har hänt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.03.13 - 14:02:58 »

Flygfoton före och efter.

http://www.abc.net.au/news/events/japan-quake-2011/beforeafter.htm
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #37 skrivet: 2011.03.13 - 14:14:43 »

Man undrar vilka som ska försöka stoppa härdsmältorna. Den där olyckan som var 99 när vi bodde där så var det några frivilliga som gick in som dog några veckor senare.

Vi är väldigt förskonade här i Sverige och inte i samma behov av katastrofberedskap. Lo, det är helt ok att inte orka titta. Jag pratade med en kvinna en gång som sa att man skulle bara läsa kulturen på morgonen för att inte matas med massa negativt det första man gör. Men jag följer inte rådet och sitter nu klistrad framför tv:n och vill veta vad som händer.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.03.13 - 15:11:18 »

Fy vad hemskt med de frivilliga! Har för mig att det var nåt liknande med Tjernobyl.

Ny låter det som om det inte behöver komma ut så mycket strålning i alla fall, bara de lyckas kyla.

Läste att Japans kärnkraftverk är byggda för att tåla jordbävningar på 7-8 på Richterskalan. Men inte 8.9 tydligen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #39 skrivet: 2011.03.13 - 18:23:36 »

Jag läste om att när dom börjar kyla med havsvatten ( vilket påstås hända just nu) är det den sista utvägen när inget
annat fungerar, för då förstör man hela kärnkraftverken samtidigt.

Nu har dom fått en nyvaken vulkan på alltihop,
Vulkanen var väl inget katastrof, än, men den hade fått mer fart på sig , så man vet aldrig  :pippi:
Loggat
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.03.13 - 18:35:50 »

Det är helt ofattbart detta.
Ogripbart.

 :shake_head:

Tack Tina för fler perspektiv

 :flowers:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #41 skrivet: 2011.03.15 - 10:10:51 »

 :cry:

Vilken tryck det måste vara på transporterna från Tokyo, jag skulle i alla fall vilja fly...
Men vart kan man fly?
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #42 skrivet: 2011.03.15 - 14:07:04 »

Jag fattar inte att folk vill vara kvar, jag hade dragit fortare än kvickt.

Nog stod kraftverken emot jordbävningen, det var väl det här att de blev utan ström som var den utlösande faktorn. Jag fattar bara inte att ett kraftverk som producerar massa ström själv, hur kan det bli strömlöst? Och varför har man inte reservkraft?

Sen så är rådet att ma ska hålla sig innomhus, vad ska de som inte har något hem göra då?

Vi har i alla fall fått kontakt med de vi känner, skönt.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2011.03.15 - 14:12:11 »

Och hur långt kan skiten sprida sig om det smäller? Tjernobyl var ju inte så jättenära oss och ändå kom det hit. Nog måste det kunna nå andra länder i Asien. Australien?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #44 skrivet: 2011.03.15 - 14:20:04 »

Beror väl på hur vinden blåser. Det pratades om Califonien om vinden låg åt det hållet. Hua!
Loggat

Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544