nya grönsaker

Sidor: << < (2/4) > >>

Corny:

Vad är lobelia och husarknappar bra för? Inget kanske? Bara vackra? Tycker att det låter som blommor.

hemul:

Hon äter väl allt bara det är grönt.   :puke1:

idalinda:

Citat från: Corny skrivet 2011.03.12 - 02:56:09
--
Vad är lobelia och husarknappar bra för? Inget kanske? Bara vackra? Tycker att det låter som blommor.

--

Citat från: hemul skrivet 2011.03.12 - 03:03:24
--
Hon äter väl allt bara det är grönt.   :puke1:

--

Visst är det blommer och jag äter dom inte för de är faktist blåa och gula :lick: :tongue:
Men dom behövs också, för att locka bin , " blommor och bin" har ni väl hört talas om  :flirting:

hemul:

:sex:

Léonie:

Citat från: idalinda skrivet 2011.03.11 - 21:48:52
--
Citat från: Saiva skrivet 2011.03.11 - 17:41:05
--
Ska vilken dag som helst börja förgro lite grönsaker som jag ska plantera ut i pallkragar och krukor/hinkar i sommar.  :smile: I år blir det till att odla tomater, paprika, vitbetor, potatis, olika sorters sallad, scharlottenlök eller potatislök om jag får tag på någon, morötter(runda!!), ramslök, gräslök, dragon, persilja, rosmarin, timjan...

Det kommer bli trångt på min uteplats.  :thumbsup:

--

Låter som en härlig blandning :thumbsup:
Ett par tips... börja med paprikan omedelbart, det är nu senaste laget för den
och bli inte ledsen om ramslöken inte tar sig  och blir extra nöjd om den gör det!
och kom ihåg att så salladen i tid, den gillar att gro under 18 grader.

--

Okej, då kör jag igång med paprikan imorgon!  :smile: Det är egentligen dags för de andra frösådderna också men jag håller på att flytta så...  :shake_head:

Hur tidigt kan jag sätta salladen? Tänkte så den i blomlådor direkt ute så hade tänkt vänta tills efter frostnätterna. (hoppas på en finare juni i år. Förra året var den max +10 C på dagarna och runt nollan på nätterna ända in i mitten av juni.  :neutral:)

Har du nå tips på hur jag lyckas med ramslöken?  :lol: Det är första gången jag provar den!
Jag satte rödlök från frö förra året och det gick väldigt bra! Men det är så pilligt så jag trycker hellre ner en lök och får flera nya från den. Så det blev scharlottenlök. Att den är härdigare än "vanlig" lök är också ett stort plus.  :thumbsup:

Sidor: << < (2/4) > >>