nya grönsaker

Sidor: (1/4) > >>

idalinda:

Någon spenat, sallad, spetskål och tidig vitkål börjar sprida lika så tomaterna.
Om en månad  hoppas jag lite få lite färsk sallad och vitkålen är lovat att vara färdig på 54 dagar... lets see :whink:

Corny:

Händelsevis någon som har planterat lite i växthuset? Eller kanske någon annanstans?

Léonie:

Ska vilken dag som helst börja förgro lite grönsaker som jag ska plantera ut i pallkragar och krukor/hinkar i sommar.  :smile: I år blir det till att odla tomater, paprika, vitbetor, potatis, olika sorters sallad, scharlottenlök eller potatislök om jag får tag på någon, morötter(runda!!), ramslök, gräslök, dragon, persilja, rosmarin, timjan...

Det kommer bli trångt på min uteplats.  :thumbsup:

idalinda:

Citat från: Saiva skrivet 2011.03.11 - 17:41:05
--
Ska vilken dag som helst börja förgro lite grönsaker som jag ska plantera ut i pallkragar och krukor/hinkar i sommar.  :smile: I år blir det till att odla tomater, paprika, vitbetor, potatis, olika sorters sallad, scharlottenlök eller potatislök om jag får tag på någon, morötter(runda!!), ramslök, gräslök, dragon, persilja, rosmarin, timjan...

Det kommer bli trångt på min uteplats.  :thumbsup:

--

Låter som en härlig blandning :thumbsup:
Ett par tips... börja med paprikan omedelbart, det är nu senaste laget för den
och bli inte ledsen om ramslöken inte tar sig  och blir extra nöjd om den gör det!
och kom ihåg att så salladen i tid, den gillar att gro under 18 grader.

idalinda:

Avdelningen med " +15 grader med belysning " är öppnat för sesongen.

Den är steg två efter sådden inomhus under lampan.

Så nu ska lampan inne vara på på nätterna , ca 16 timmar och sedan släckas på dagarna och plantorna täcks för att ha mörkt och skönt " en natt"
vi kör även australie-tid även på steg 2 avdelningen i förrådet. Detta för att säkra värmen där på nätterna, som oftast är svalare.
Dessutom är det billigare el på nätterna :whistle:

I morgon blir det mängder av nysådder.
Många olika tomater, frösådda lökar av olika slag, purjo och rotselleri, lobelia och husarknappar.

Sidor: (1/4) > >>