Klimatsmarta hudvårdsproduker på Willys

Sidor: (1/9) > >>

hemul:

Gud så larvigt! Jag tror jag kissar på mig!  :lamo:

Men förutom att vara klimatsmarta låter det som de kan vara utan oönskade tillsatser!  :jump_smoke:

Garant Såklart heter vår serie med klimatsäkrade kroppsvårdsprodukter.
Det första varumärket i Sverige där alla varor är klimatsäkrade, märkta
med Svanen och med Astma- och Allergiförbundets symbol.

Garant Såklart står för ett nytt sätt ta ökad hänsyn till klimatet och
minimera miljöpåverkan. Förutom att de är klimatsäkrade är de dessutom
fria från parfym och allergen och har därför märkts med rekommendation
från Astma- och Allergiförbundet.
http://www.willys.se/Produkter--sortiment/Ekologiskt-sortiment/Garant-Saklart/

Låter som inga parabener va? Jag ska dit i slutet av veckan. Då ska jag spana och speja.  :hunter:

Ekub:

Dessa tror jag på!! http://www.hildur.se/lisen-organics-b2.html Tyvärr verkar det som om produktionen ska läggas ner  :thumbdown: Har inte testat för har alltid tyckt att de är så dyra, men är säkert dryga eller iaf prisvärda  :tongue:

hemul:

Det är ju just det att sånt ofta är dyrt. Men eftersom Willys är Willys så hoppas jag på båda tji parabener och bra pris. Lite parfym kunde de ha fått hälla i för min del dock. Jag tycker det är trevligt när det doftar lite, men det ska vara lite då.

Nizhoni:

Balsamet ska vara godkänt för balsammetoden, vilket det ju bör om det ska vara riktigt miljövänligt.
Mineraloljor är inte miljövänliga och egentligen inte heller silikon som ju måste tvättas ur med SLS som tydligen inte är direkt miljövänligt. Schampot innehåller SLS, så helt miljövänligt är det med andra ord inte. Dock hittar jag just nu inte någon bättre källa än Shenet när det gäller hurvida SLS är miljövänligt eller inte.

Ekub:

Jag har testat balsammetoden men efter en månad lr ngt så spelade det ingen roll om jag precis "tvättat" håret. Det var ändå skitigt  :shock: Då hade jag ändå gjort en sluttvätt. Kanske hade dåligt balsam :shy:

Sidor: (1/9) > >>