Klimatsmarta hudvårdsproduker på Willys

Sidor: << < (9/9)

hemul:

Jag har använt alla möjliga balsam. Inte köpt så många själv då det aldrig har funkat, men jag brukade passa på att prova andras när jag tvättade håret borta. Schampo har jag ingen aning om, men jag trodde tanken var att man inte skulle använda det?

Nizhoni:

Jag siktade väl lite mer på Ekub tror jag, men jag var inte alls tydlig där inser jag.

Tanken är väl att helt sluta med schampo, men ibland kan man ju behöva ett ändå. Allra viktigast är det att göra en ordentlig rengöring innan man kastar ut schampot och välja rätt produkter, annars har inte balsammetoden en chans. Ofta beror misslyckanden på att man valt felaktiga produkter eller helt enkelt råkat hitta produkter som är godkända men som inte passar ens eget hår ändå. Även på tiden med vanligt schampo så tyckte jag att olika produkter fungerade olika bra, varför skulle det vara annorlunda med balsammetoden?

Ekub:

Jo jag kikade på lockig.se när jag körde med balsammetoden. Kommer inte exakt ihåg vilken sort men det var ett sista-schampo från Barnängen och seddan använde jag balsam från samma och ett från Neutral. Använde inga stylingprodukter alls just då vad jag kommer ihåg, och om jag använde så tvättade jag håret med schampo efter det. Finns det stylingprodukter man kan använda om man använder sig av balsammetoden, alltså utan att behöva använda schampo? Vågar inte köra med metoden igen bara för mitt hår blev så äckligt, men blev nog lite mer självfall i det än innan. Däremot så syntes det bara medan håret var blött  :laugh:

Nizhoni:

Jadå, det finns stylingprodukter som passar med balsammetoden. Fast jag föredrar att använda ett milt SLS-fritt schampo när jag haft mycket stylingproduker i håret. På lockig.se finns förslag på produkter.

Jag kör ju inte den rena balsammetoden men använder det tänket vad gäller vilka produkter jag använder, min hårbotten är mycket glad för det.  :smile:

Ekub:

Kollade på lockig.se igår igen, tycker sidan hade förändrats mkt sedan jag kollade den sist. Fast är kanske 2-3 år sedan  :lol1: Kanske ger det en chans till. Hittade en sida som säljer ekologiskt balsam, fanns med på deras lista över okej balsam. Green people hette märket, tror jag  :blink: Synd att de var så dyra bara  :neutral:

Sidor: << < (9/9)