rättika

Sidor: << < (3/6) > >>

hemul:

Va fan hade du i då? Bara rättika?  :lol1:

idalinda:

Jag använde ca 10 st rättikor ( ungefär som morot men lite tjockare)
en hel purjo
lite paprikarester
havssalt
riktigt med egen torkad kryddblandning
och lite ost överst

Det här antecknade jag efter matlagningen och jag ser ingen grädde eller ost där.
Men dom rättikorna var som potäter, så ungstekta potatisar har väl ingen klagat på tidigare.

Hmm, nästa gång testar jag kanske i stavar utan ost  som potatiskklyftor :dribble:

hemul:

Ävlarrr! Nu glömde jag köpa på Willys!  :clubhead:

Men det låter ju superbra! Som bekant är jag inte rädd för en liten potät, men ibland vore det gott med MYCKET. Det blir ju så små portioner med enbart potatis så nåt att dryga ut med vore ju toppen. Rättika är väl i stort sätt befriat från både kolhydrater och kalorier.  :clapping:

Förresten, tror du det går att förvälla och frysa in rättika? Har du provat?  :flirting:

idalinda:

Det vore väl det smartaste att prova det med.
Men för mig är det intressantare om det går att förvara den i sandhinken i förrådet.
Den förvaring tar ingen plats i någon elektrisk apparat och behöver inte stora insatser vid skörden heller.

Man kan väl förvälla och frysa en köpe-rättika också  :flirting:

Det märkliga med mig är att jag går inte och köper och testar någon grönsak, utan måste ta den långa vägen att provolda först och sedan smaka om jag vill odla den mer.
Jag är totaltförvånad att ni andra går till willys och köper rättika... :crazy:

Men måste erkännas att jag är sugen på att handla det nu,
även om jag gärna vill kolla hur långt på våren vi kommer med våra egna grönsaker, det är en sport!

Kanske någon rättika inköp tillåts :shy:

hemul:

Jösses, jag underade ju bara om du provat.  :huuh:

Sidor: << < (3/6) > >>