jordgubbar

Sidor: << < (2/8) > >>

idalinda:

Svar NU  :wave:
Bättre tid kan det inte bli liksom, varmt och skönt.

Gurkan gillar inte omplanteras , så den ska hälst sås direkt dit du vill ha den växa.
Så om du vill ha den på balkongen, ta fram 20 liters hink , fyll på med kogödsel  ( bara den inte blanda något svagare jord)
översta 2-3 cm kan du ha vanlig jord och dit stoppar du frön.
( men alla jord fungerar , men med mindre näring på jorden måste du gödsla mer, gurkan älskar vatten och gödning. )

idalinda:

I dag fick jag en 1/2 jordgubbe, delade med maken  :flirting:.
Men det verkar vara några fler på G nu, så snart kan vi få var sin  :nod-yes:.

Corny:

Citat från: idalinda skrivet 2010.06.02 - 23:14:34
--
Svar NU  :wave:
Bättre tid kan det inte bli liksom, varmt och skönt.

Gurkan gillar inte omplanteras , så den ska hälst sås direkt dit du vill ha den växa.
Så om du vill ha den på balkongen, ta fram 20 liters hink , fyll på med kogödsel  ( bara den inte blanda något svagare jord)
översta 2-3 cm kan du ha vanlig jord och dit stoppar du frön.
( men alla jord fungerar , men med mindre näring på jorden måste du gödsla mer, gurkan älskar vatten och gödning. )

--
TACK!  :smooch: Du är verkligen en pärla! Fast blir det någon gurka här, får den faktiskt nöja sig med en 10-litershink. Jag har nämligen en mycket speciell tomatplanta som ska få den enda riktigt stora "hinken" här. För den tomaten vill jag INTE gå miste om!  :whink:

idalinda:

Fast tvärt om skulle jag rekommendera ,för gurkan behöver den där stora byttan
medan tomaten klarar sig utmärkt på 12 litare, jag har odlat typ 5 år alla mina 30-40 tomater / år i 12 liters hinkar.

Men visst kan du göra tvärtom om du vill göra allt för din tomat ! :inlove:
Men då  vet jag inte vad gurkan tycker...
Jag har övergått att odla helt i sand och då har jag fått friskare gurkaplantor, förut tynade dom bort efter ett par frukter...

Corny:

Men jag vill ju att min speciella tomatplanta ska frodas och bära frukt!  Jag har ju aldrig smakat en sån förut!  :shy:

Får väl iofs se hur det blir med gurkan, för det var bara det att du hela tiden har sagt till mig att jag ska skaffa frön istället för plantor, och helt plötligt sprang jag på dem. Bara sand till gurkan? Är det bra? För sand kan jag få i mängder!  :lol:

Sidor: << < (2/8) > >>