Gröthjälpsinspiration önskas

Sidor: << < (5/9) > >>

idalinda:

NU pratar du om sådana grisar som du har aldrig smakat , vad ?

Man ska inte fresta mig för smaken av "dessa grisar" är något mer än bara sockermúnkar.
Det är något  :inlove: som jag förknippar med min barndom och torget på den staden där jag föddes...
Om jag bara kunde  (för gluten skull  )skulle jag absolut äta upp en utan att fråga konsekvenserna  när jag besöker där .
Nu får jag bara nöja mig med minnen och doften  ... känner det nu på min näsa bara jag tänker på dom  :inlove:.

Jag vet inget annat som får mina smakminnen på gång så som "grisar" och möjligtvis mormors havrebröd.

idalinda:

elocinave får snart sparka oss... vi har hamnat långt ifrån frågan om barnmat :byecry:

hemul:

Johodu, jag har visst ätit grisar. Med kall mjölk direkt från bonden till. De är jättegoda, men det var våra munkar också när de gjorde dem på riktigt sätt. De där i paket är bara torra och äckliga.

elocinave:

Citat från: idalinda skrivet 2008.01.28 - 23:24:11
--
elocinave får snart sparka oss... vi har hamnat långt ifrån frågan om barnmat :byecry:

--
Citat från: hemul skrivet 2008.01.28 - 23:32:15
--
Johodu, jag har visst ätit grisar. Med kall mjölk direkt från bonden till. De är jättegoda, men det var våra munkar också när de gjorde dem på riktigt sätt. De där i paket är bara torra och äckliga.

--
idalinda: Det skiter väl hemul i :fork_off:

hemul:

Det gör ju idalinda också!  :biggrin1:

Men för att återgå till ämnet. Ge ungen väldigt lite gröt då. Då får hon ju ändå i sig så hon inte blir glutenintolerant. Kanske är det en modell som funkar med barn om man är konsekvent? Att lära dem att stärkelsedelen i maten alltid ska vara det minsta och alltid ätas med fett och protein? :goggle:

Sidor: << < (5/9) > >>