Gröthjälpsinspiration önskas

Sidor: << < (6/9) > >>

idalinda:

Men jag försöker i alla fall ta lite hänsyn ... :flirting:... ibland  :lol:

Affe:

Citat från: elocinave skrivet 2008.01.24 - 21:22:31
--
Citat från: Bookia skrivet 2008.01.24 - 14:54:20
--
så i 2-3 decennier har BVC mobbat o stressat upp mödrar som har helammat sina barn. Det måste ju vara fel på mammans skötsel eftersom ungen inte följer viktkurvan.
--

Den erfarenheten gjorde jag med vår mellanflicka. Till sist vågade jag inte ens gå till BVC själv utan jag tog med min man. Orkade inte bli utskälld en enda gång till för att hon inte följde den där förbaskade kurvan! Hon var alltid glad och nöjd, åt och sov bra. Men kurvan följde hon inte  :sad:

Denna gången sa jag direkt vid första besöket att jag inte kommer låta mig stressa av henne (bvc-sköterskan altså!).

--

Jag har tre döttrar av vilka 1 är kolhydrat junkie, de två andra är trängsjunkies.... Hemma är det endast LCHF som gäller sedan ett år alla i familjen utom den yngsta kolhydratjunkien smaskar och äter.....

När de två äldsta var små krånglade de med maten en del när dom fick burkmat...men en eftermiddag när jag stod för maten var tvungen att ta ur disk maskinen och vände mig om så greppade båda ungarna smör asken och åt ur allt smör eller bredgott som det var i detta fall.... så min ganska dåligt underbyggda vetenskapliga undersökning och slutsats, får barn tidigt själv välja så är det fett och protein som gäller, kan även säga att deras favoritmat som små var nyrökt makrill..dom åt den som varmkorv, händerna över makrillryggen och gnagde direkt från magen ( ja den var urtagen)...smask... dom kallade rätten för "fiskskinka" :whistle:...

Vår minsta socker narkoman kanske kommer att bättra sig.... men hemma är det LCHF som gäller , dock lite mer kolisar till ungarna.... själv håller jag mig till 70% fett, 5 % Kolisar 25% protein....funkar bra mot min reumatism (PSO Artrit) men inte lika bra mot psoriasisen..
Ha det
Affe :worshippy:

Léonie:

Affe

Åh, det påminner mig om när jag var liten så slickade jag av allt fett från mackan och ville inte äta brödet.  :lol: Det var ju inte alls gott.
Synd att fettet råkade vara Lätt&Lagom.  :confused3:

Och när vi var ute i skärgården hos farmor och farfar och fiskat och rökte en del av fisken... Jag och min syster och kusiner satt bredvid farfar när han plockade bort köttet från benen och tuggade i oss det direkt. Det blev inte mkt över till kylskåpet.  :lol1: Jösses vad gott det var.  :clapping:

Fjällmor:

hur har det gått...?

elocinave:

Tack Fjällmor och även en grattis till lilla bebben från Skåne upp till fjällarna :flowers:

Jag har följt Din resa och tycker det var alldeles förfärligt vad du har gått igenom :shake_head: Jag är inne på AW också så jag känner även till det som har hänt innan...

Jo, jag har bollat mina tankar med någon som jag bedömer som kunnig i ämnet men jag vill inte gärna skriva allt här. Om Du är intresserad får du pma mig :whink:

Sidor: << < (6/9) > >>