Lingon – ett blåbär

Sidor: << < (4/6) > >>

Corny:

Vad gäller riset, så har ju Fjällmor på den här sidan ett bra recept. Cauliflied rice, tror jag att det heter. Mjölkfritt margarin är åt h-vete. Använde det själv någon enstaka gång när jag precis hade slutat med både mjölk- och mjölprodukter, men fick rätt så mycket skäll av hemul för det. Hon tänkte på innehållet, och när jag kikade efter,så slutade jag ganska så omgående.  :whink:
Ris är inte, jämförelsevis, hälften så skumt! Men är man inte van vid kolhydrater, så är det en klump i magen. Det håller jag med om.

Vad som görs på ditt jobb, är alltså inte vegetariska luncher, utan veganska dito? Med tanke på att de vare sig verkar använda ägg, smör eller grädde, så måste det ju vara så. Kan trösta dig med att det finns god vegansk mat också. Verkar bara inte som att dina arbetskamrater har upptäckt det...

Lingon:

Nja, i princip är de vegetariska men det ska finnas alternativ för veganerna också. Oftast blir det därför veganskt, för det är enklast så. Sen är vi cirka 25 personer – somliga är intresserade av matlagning, andra gör det för att de måste, och somliga har mer tid och andra mindre. Ibland är det jättegott, men sällan spannmålsfritt.

Tina:

Hej och välkommen!

Blir lite putt på att det alltid ska tas hänsyn till vegetarianer men om man får ont i magen av spannmål då. Jag tycker du ska be att få lite anpassning till din mat också.

idalinda:

Hej Lingon  . välkommen hit!

Jag åt lakto-ovo-vegetariskt en period i mitt liv, för att testa om kroppen skulle  må bättre av det.
När de goda effekterna uteblev efter 1,5 års testandet, gav jag upp med det.
Tre år sedan hittade jag LCHF  och trivs, jag har kollat lite paleodieten också pga, att  näsan rinner mindre när jag inte använder så mycket mjölkprodukter .
Magen fixar inte så mycket gluten heller , så det undviker jag noga.
Frukt är gott och jag äter någon frukt under hösten när jag plockar äpplen och päron från trådgården, lika så när någon fyller år eller vid jul kan jag ta någon frukt.

Lingon:

Citat från: Tina skrivet 2009.09.15 - 15:25:48
--
Hej och välkommen!

Blir lite putt på att det alltid ska tas hänsyn till vegetarianer men om man får ont i magen av spannmål då. Jag tycker du ska be att få lite anpassning till din mat också.

--

Tack! Jag tror att de flesta här är vegetarianer, så det faller sig ganska självklart ... och flera är veganer. Jag skulle själv inte klara att stå och laga flera sorters mat när det är min tur, så jag försöker lösa det ändå.

Sidor: << < (4/6) > >>