Lingon – ett blåbär

Sidor: << < (3/6) > >>

hemul:

Du är alltför vänlig.  :redface: :tongue:

Blir de sura om du tar med dig helt egen mat? Eller är det gratis och du vill utnyttja det? Kan man inte i så fall få reda på i förväg vad det ska bli för mat?

Lingon:

Citat från: hemul skrivet 2009.09.14 - 20:10:29
--
Du är alltför vänlig.  :redface: :tongue:

Blir de sura om du tar med dig helt egen mat? Eller är det gratis och du vill utnyttja det? Kan man inte i så fall få reda på i förväg vad det ska bli för mat?

--

Tackar för omtanken! :biggrin1: Det är gratis, men det är inte det ... Vi turas om att laga mat till allihop varje måndag. Sen äter vi tillsammans och har någon form av arbetsmöte samtidigt. Den som ska laga brukar sällan kunna precisera sina planer i förväg – det enda man kan vara säker på är att det blir vegetariskt och sannolikt veganskt. Just på måndagar har jag mycket att göra och allt som inte är jobb faller då lätt mellan stolarna, men jag kommer att hitta en lösning utan betongklumpar och gul plastkräm. Den har bara inte fallit på plats ännu.

Corny:

Betongklumpar? Gul plastkräm? Vad menas med det???  :confused3:

Lingon:

Klumpar av betong och gul kräm av plast så klart!

Nej, det var jag som beskrev de vegetariska gemensamma luncherna på mitt jobb, där jag ibland äter skumma saker som ris och mjölkfritt margarin. Eftersom jag är ovan vid ris känns det som att äta betongklumpar, eller framför allt känns det så efteråt. Och parallellen mellan gul plastkräm och mjölkfritt margarin är väl ganska uppenbar ...

hemul:

Jag fattade inte heller, men det var för att jag tyckte det stod gul plastskärm.  :cool:

Sidor: << < (3/6) > >>