Halleluja! Jag är helad!

Sidor: << < (2/5) > >>

kwidell:

Det tror jag också faktiskt... tror västerländsk medicin har glömt bort mycket som gäller kroppen egentligen!...

hemul:

Jag tror allting hänger ihop. IBS, diverse födoämnesintoleranser... Inte fan var folk så känsliga förr!

Det är slut på att vara duktig nu. Håller på att göra ostmassa, så innan jag lägger mig blir det en stooor skål med mycket gräddmjölk! Har sparat kolisar hela dan, så jag klarar nog ribban den här gången också.  :lick:

kwidell:

:dribble: :w00t: vill också ha!!!

Corny:

Får väl gratulera till den nya sköna världen med mjölkdrickning som innehåll, hemul! Det var verkligen ett Halleluja att det helt plötsligt gick bra igen! Men det var nog, som du säger, en oupptäckt bakterie. Eller så kanske det var den där lilla slängen av candida du hade, som gick över iom antibiotikakuren??? Kan det vara så?

Att folk inte var så känsliga förr, har vi ju egentligen inga belägg för. Det är ju bara något vi tror. Men visst, när jag var liten dog inte folk av att äta nötter eller mandlar. Inte vad jag minns idag iaf. Jo, självklart om de var allergiska, men idag förutsätts det att alla lider av nötallergi. Varför det ofta dröjer bra länge innan barnen ens får smaka, och då står mamma och pappa med luren i näven för att kunna ringa ambulans. (Lite överdrivet, jag vet, men det känns ofta så...)

Är det så att människor mår sämre nu, så är det ju inte heller speciellt konstigt. Den mat vi äter, är väl egentligen inte jättebra om man ska se det rent krasst. Icke ekologiska grönsaker, som man tror ska vara nyttiga, är i själva verket besprutade till max. Färdigrätter är så smakfattiga pga av näringsbrist, att äckliga 621 tillsätts. Frukten är också besprutad. Mycket som är färdigbakat innehåller härdade fetter. Ja, ni vet ju allt detta, men det är ju inte så konstigt om människan blir sjuk under sådana omständigheter. Finns inte en chans att en stackars kropp ska kunna ta hand om allt det där!   

hemul:

Tack! Men du blandar nog ihop mig med nån. Jag har inte haft nån släng av candida.

Jo, det är ju det jag tänker, att det kan vara antibiotikan. Det är inte sååå länge sedan jag testade ofrivilligt. Nån gång i våras fick jag ont och bajsproblem när jag provsmakade ostmassa med mjölk och grädde till och tog för lite laktas i min snålhet. Svårt att dosera när man äter ovanliga blandningar liksom. Det är ju för jävligt om det är så. Då kan ju många lida i onödan.

Det där med förr - jag vet ivf att jag aldrig hörde talas om nån unge som var varken laktosintolerant eller inte tålde nån annan mat. Gick på en mycket liten skola och om nån fått specialmat i bespisningen hade alla vetat det.

Sidor: << < (2/5) > >>