Halleluja! Jag är helad!

Sidor: (1/5) > >>

hemul:

Gissa vad som har hänt! Jag tål mjölk igen!  :yay:

Först provade jag med ett litet glas fil några dar i rad. Sedan med ett glas mjölk. Jag var ganska rädd då, men ingenting hände. Så det blev rätt många glas mjölk den dan.  :shy: Men det gick bra!  :thumbsup:

Kan det vara antibiotikakuren som var overksam mot UVIn som jag ska tacka för detta? Jag kan ju inte vara säker, det är ett tag sedan jag tordats testa utan tabletter, så teoretikt sett kan jag ha varit bra en tid.

Nu är jag ju överlycklig över detta, jag älskar mjölk, men fr.a. så blir ju livet lättare om man inte behöver tänka på sådant. Men samtidigt tycker jag ju att laktosintolerans som visar sig vara tillfällig tyder på att både denna och diarrésjukan måste ha (haft) en orsak, t.ex. en bakterie. Visst?  :flirting:

Blir så less på att bara få höra att det är nog bara en slump att det kom samtigt, det är naturligt att vara laktosintolerant, det är så vanligt med magproblem och diarréer... Tänk om det var en bakterie bakom alltihopa och så räckte det med lite antibiotika för att bli bra? Tänk om det inte är bara i mitt fall det är så? Nu vet jag ju inte om diarrésjukan är bra också, men man kan ju hoppas.   :wave:

Gissa vem som ska dricka massor med varm choklad i vinter och snart ska testa dr Ks äggröt?  :strut:

kwidell:

:yay: :worshippy: halleluja!!  härligt att du kan drixcka mjölk igen!!!
ett stooort Grattis!  :flowers:

hemul:

Tack! Ja, det känns underbart. Jag blev riktigt deppig när jag blev laktosintolerant. Fast då tålde jag ju inte färskost, ingenting. Det kunda jag ju äta sen.

Nu ska man väl inte dricka så himla mycket mjölk ändå, men just att kunna göra det om man vill!  :yay: Jag har varit rätt duktig. Har bara glubbat i mig 1 liter sen jag kom på att jag tålde.  :cool:

kwidell:

:lmao: .. jo då har du endå varigt rätt duktig!..

hemul:

Jag tror ju inte jag är ensam om det här. Jag tror inte riktigt på detta att man bara helt plötsligt blir laktosintolerant. Det finns säkert en bakomliggande orsak för de flesta. :kungfu:

Sidor: (1/5) > >>