Halleluja! Jag är helad!

Sidor: << < (4/5) > >>

idalinda:

Näsan slutar rinna när jag inte intar mjöl och mjölk , det är liksom bra bara inom ett dygn,  visst reagerar jag något på pollein  också,
men M/ M är så tydligt att jag
måste ha näsdukar med mig till soffan efter middagen med M/M, för att inte tala om när jag vaknar på morgonen, näsan rinner som en kran .

Jag vet inte om någon skillnad mellan den finska och svenska mjölken, kanske det finns något... :blink:

Corny:

Har du alltid märkt det så fort, eller är det nåt som har kommit efter att du har skippat kolhydrater? Dum fråga, kanske, men jag undrar.

idalinda:

jag är undranade fortfarande.
Näsan har runnit sedan jag var liten, men förklaringen kan ha varit mjölk/mjöl även då.
Värst har det alltid varit på våren, nu även på sommaren och hösten, misstänker mögel i luften så här på höstkanten.

Jag är inte kommit fram till vad som är den största boven i dramat:  mjölk eller mjöl ( även glutenfri) för mögel/ pollenhalten i luften varierar också ständigt
så vissa dagar verkar som jag mår bra även om jag har använt grädde i maten, nästa gång fungerar det inte alls...
Jag funderar också om det är en skildnad att äta grädde i fisksoppan ( uppvärmt)  eller som vispad på en pannkaka .

fetsmart:

Halleluja! Jag är (också) helad!
http://www.fetsmart.se/blog/2015/02/05/mitt-eksem-forsvann/

hemul:

Man får gratulera! Saker som kliar eller irriterar är ett helvete.

Sidor: << < (4/5) > >>