Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 02:43:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rea på Magic Bullet  (läst 40276 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.06.30 - 18:35:43 »

 199:-  (299:-)



Det är den här som ser ut som den äkta. Tror det är den de har på ÖB också. Åsikterna är rätt delade där i kommentarerna. Tror det beror på hur man använder den.

Jag har aldrig lärt mig pulsa så där som de gör i reklamen. För mig är den bra därför att den är så stark. Finpulvriserar allt. Och att den är liten och kan stå framme jämt och det är få delar att diska och de är dessutom lättdiskade. Det blir liksom av att mixa något litet jag vill ha i maten. Skulle ju aldrig böka fram assisten och använda den mixern för att mixa 5 mandlar. Eller göra en äggshake till bara lilla mig.  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #1 skrivet: 2009.06.30 - 18:41:41 »

Ja den ser ju ut precis som den jag har. Ni som inte har den är det läge nu! Som Hemul skriver är den lätt att ta fram för det lilla, inget bök med en massa smådelar.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.06.30 - 18:49:31 »

Tror Ellos bara tar 40:- i expeditionsavgift/frakt, ivf om man är fakturakund. Partymuggarna och den där stora mixergrejen kan man slänga. Eller ha muggarna som förvaringsburkar i kylen. Man får med ett par skruvlock.

Fasa! Den finns inte kvar på TV-shop längre. Inte heller den underbara Swivel Sweepern! Jag tror jag har förstört ett av mina batterier och behöver nog köpa ett nytt.  :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.07.01 - 10:35:31 »

Bästa hushållsredskap jag köpt!!! Använder den till något nästan varje dag!! I stort sett det enda hushållsredskap jag använder.......
Anki
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.07.16 - 21:37:05 »

MIN BULLET HAR GÅTT SÖNDER!  :cry: :cry: :cry:

 :gaah:

Just när jag höll på att göra leverpastej!  :so_mad: Körde färdigt med stavmixern, men det blev ju inte alls lika bra. Ser grynigt ut.  :sosad:

Det började ryka och lukta illa från den. Stora moln var det. Blev ju rädd och trodde att motorn höll på att skära ihop.  :blush: Det visade sig vara det där lilla drevet som sitter på undersidan av locket med kniven i. Det verkar som det är gjort av nån slags gummi. Jag antar att de där små flänsarna blivit slitna så drivgrejen i motordelen inte fick tag och istället började nöta ner gummiplutten. Den ser inte så sliten ut, men nedsänkningen i motordelen är full av små gummikorn och det lukater bränt gummi i hela lägenheten...  :sad:

Burnout med mixern alltså! :car: :cool2:

Vad tycker ni? Ska jag beställa en från Ellos eller ge upp och konstatera att kvalitén inte är den bästa även om de funkar super. :puke1:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #5 skrivet: 2009.07.16 - 22:23:57 »

Den är väl välanvänd???  :whink: Varför inte bara beställa en ny och njuta så länge det varar? Är de så bra som du säger att de är, kan det ju vara värt det? Eller?  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.07.16 - 22:42:41 »

Okey! Nu förstår jag varför du e på dåligt humör Hemul!  :eeek: .. typiskt att saker alltid går sönder när man behöver dem! :so_mad: .. men, som Corny sa, den var väll välanvänd! :nod-yes:.. och de kostar ju inte så mycket vid inköp heller... så jag skulle nog också köpa en ny och njuta så länge den håller! :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009.07.16 - 22:44:40 »

Jag köpte den innan jag började med kosten, så mer än 4 år är den, men jag tycker nog inte jag använder den så jätteofta. Det är väl till leverpastej nu då, men det kan ju inte vara så tungt. Lever är ju mjukt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.07.16 - 22:46:09 »

Undrar om det är diskningen som förstört gummiplutten? Man kanske ska vara försiktig med diskmedel och för varmt vatten? Hur gör ni andra?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.07.16 - 22:50:41 »

kan ha varigt ett Måndags ex också... :smack: ... eller så är den bara av dålig kvalitet!  :shake_head: .. svårt att veta... men om du tycker om den så tycker jag nog att du bör köpa en ny!.. eller leta upp något liknande i alla fall! :nod-yes:

sen måste jag ju bara säga att jag är lite imponerad!.. är inte många som kan göra en Burnout med en Mixer! :lol:  :lmao::flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #10 skrivet: 2009.07.16 - 22:52:53 »

Vanlig handdiskning förstör inte gummi. Däremot kan maskindisk göra det. Så har du diskmaskin, kan du ju strunta i att slänga in underverket där.
Fast 4 år för en sån liten och väl använd sak är ganska mycket ändå, så jag tycker nog att du ska vara nöjd med hur länge du har haft den!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009.07.16 - 22:55:56 »

Nä, jag har inte diskmaskin men jag brukar nog ha rätt hett diskvatten.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #12 skrivet: 2009.07.16 - 22:58:00 »

Ska man inte ha det då?  :confused3:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2009.07.16 - 22:59:05 »

Diskmaskinen använder ju annat diskmedel.. som är mera frätande om jag inte missminner mig.. :confused3:.. så därför kan det vara dumt att köra den däri.. men vanlig handdisk.. oavsett hur hett vatten man har, bör som sagt var inte förstöra gummi! :shake_head:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #14 skrivet: 2009.07.16 - 23:03:57 »

Nja, fast är det kokhett (och då menar jag verkligen kokhett!) kan gummit bli dåligt ändå. Tror att det torkar ut på något sätt då.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: [1] 2 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544