Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 07:35:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 26   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Noras väg ..  (läst 219243 gånger)
0 Medlemmar och 35 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #150 skrivet: 2010.01.24 - 15:59:49 »

Stackare!!! finns det något värre än att bli väckt på morgonen av en telefon?!  :so_mad:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #151 skrivet: 2010.01.24 - 19:17:44 »

Hos oss är det svärmor som ringer på lördagsmorgon kl 9.00 då alla sover ( vi hämtar tonåringer hem vid 12 tiden på fredagen )
och är väldigt förvånad att ALLA sover  ungdomar (12-17 år )  och vuxna ! :sneaktongue:
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #152 skrivet: 2010.01.24 - 19:25:02 »

:tongue_wag: blä! skulle min svärmor ringa vid den tiden skulle maken min flyga i taket!  :laugh: alla vet att de inte får ringa till oss på morgonen!.. om det inte är något viktigt dvs..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #153 skrivet: 2010.01.24 - 22:29:18 »

Idag har det varit en väldans trevlig dag  :nod-yes:

Frukosten blev tidigare än jag tänkt ( :so_mad:)  ... äggröra och hackekörv  :lick:  Sen en stilla timme med en god bok ..  :smile: 

Vi hade tänkt att åka till Karlstad på föreläsning med kostdoktorn ... men det är ingen optimal tid för föreläsning mellan två och fem ..  Vi har levt i mörker några månader nu .. så det är såå gött att vara ute i dagsljus när man för en gångs skull är ledig ...  _
Doktorn få ha till godo till en annan gång .. med kvällsföreläsning förhoppningsvis ... 

Middagen idag blev sen .. men gött gött  :lick: Vi stekte oss kalvbiff av ytterlår .. med kryddsmör ... lättkokad broccoli och blomkål, smördränkta sådana ..  :lick: :lick:
~
Nu är även matlådorna för morgondagen klara ... och vi ska nog krypa till kojs snart ... skall tidigt upp i morgon ..  :sneaktongue:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #154 skrivet: 2010.01.25 - 23:04:10 »

Så är tredje veckan slut .. och vi påbörjar den fjärde med vägning i morgon ..  :neutral:

Dagen idag innebar arbete .. upp med tuppen och iväg ..

Hade med mig ett par hembakade knäckebröd, pepparmakrill, lite gräddfil, två kokta ägg ..  Delade med en arbetskompis och hon blev salig över sin knäckebrödsmacka  :smile:

Lunchen blev hemlagad köttfärslimpa med blomkålsmos .. gött!  :lick:

Väl hemma på eftermiddagen fanns jag inte hungrig .. tog en sväng ut med hundarna istället  :vovve:

Sen blev det en knäckemacka med smör och ost .. ( de där sesamknäckemackorna är förunderliga .. man bajsar typ endast sesamfrön av dom .. hela sådana ..   :shy: .. )

Såå irritersamt att jag blivit hungrig nu .. i sena kvällen  :sad:  Nåväl, det är bara att hoppa till kojs .. jag är egentligen mera trött än hungrig ...  :sleep:

Men ...  jag saknar bröd!  :w00t:  Inget köpbröd ... men ett riktigt surdegsbröd .. så saligt det är med en surdeg som står och bubblar och gäser ..  :rolleyes: :whistle:

Finns det någon här inne som tar en skiva surdegsbröd ibland ..  :confused3:  ... typ på lördagar  :confused3: :confused3:
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #155 skrivet: 2010.01.26 - 07:22:49 »

Citat
så saligt det är med en surdeg som står och bubblar och gäser ..  :rolleyes: :whistle:
Jag retar mig på felskrivningen  ...  :so_mad:   Jag vet att det skrivs jäser och inte gäser .. hur blev det så då ..  :pippi:
~

...  Förresten gick det åt skogen då vi skulle väga oss i morse ...  :sleep:
Jag sov nog så gott då gubben försökte väcka mig ... så då jag äntligen rumlade ner i köket var gubben redan i ordning och skulle fara på jobbet ...  och han hade missat att väga sig ..  :pippi:

Inte ville han flänga av sig kläderna och väga sig så där på stört heller ...
Gubben var ganska avslappnad kring det hela och menade att vi kunde väga oss i morgon ..
Jaja ..
Fast jag krängde av mig kläderna och smög upp på vågen ändå ...  :biggrin1:  64.8kg  :fatangel:  :nod-yes:  :clapping:
Det är är smått spooky ..  :eeek:  Jag har inte sett siffran 64 på någon våg på flera år ... nästan lite skrämmande!  :max-shock:  Kanske något fel med nya vågen ? :confused3: ..
Loggat

esther
Sr. Member

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 305

« Svara #156 skrivet: 2010.01.26 - 09:49:38 »

Nä Nora, det är nog inget fel på vågen... :whink:
 :throw_flowers: Stort Grattis!! :thumbsup:
Loggat
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #157 skrivet: 2010.01.26 - 10:05:57 »

Esther .. Gulliga du!  :wave:   :bearhug: 

Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #158 skrivet: 2010.01.26 - 12:47:53 »

wow ! Det är roligt att se sådana siffror från gamla tider !
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #159 skrivet: 2010.01.26 - 14:10:00 »

:clapping: :yay: :flowers: Grattis!!!
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #160 skrivet: 2010.01.26 - 14:50:54 »

Tack alla underbara goa!  :bearhug:   :flowers: 

Jag undrar jag ... om jag var en björn i mitt tidigare liv ... Så här lite kolhydrater gör att jag bara vill sova ... jämt ..  :confused3: :blink:   :sleep:

~
Jag ska genast erkänna ....  Jag har bakat bröd idag ..  :w00t:   På riktig surdeg ..  :dribble: :dribble: :dribble:

Och ikväll kommer jag att synda med något av det där brödet ...  :dribble:  Pain riche ... Chiabatta ... foccacia ...  :dribble:

Jag skiner i choklad och allt annat sött ... bara jag får äta lite bröd  .. NU!!  :dribble: :dribble:

Jag ska ha turkisk yoghurt till ... med ringlad olivolja uppepå .. och lite flingsalt .. Att doppa små brödbitar i ..  :dribble:     Och några små fina skivor av saltrullen som jag kokade i förrgår ...  :lick: :lick:

Så får heller vikten stå still resten av veckan ...  :rolleyes: :whistle:

Dessutom har jag endast ätit två skivor med skinkstek, lite savoykål och gräddsås .. på hela dagen ...  Ja, och några koppar kaffe med grädde förstås ...   :blush:
... Bara för att få äta bröd idag  :biggrin1:   ... jag dööör om jag inte får lite hembakat surdegsbröd!!    :dribble:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #161 skrivet: 2010.01.26 - 14:52:19 »

:party:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #162 skrivet: 2010.01.26 - 14:54:33 »

Gode Gud Hemul!! Du ser ut som en majrova!!!  :inlove: :inlove: :lick:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #163 skrivet: 2010.01.26 - 14:55:37 »

Igen?  :up_yours:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #164 skrivet: 2010.01.26 - 14:56:47 »

Jag Äälskar majrovor!!  :inlove: :inlove:  :redface:
Loggat

Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 26   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544