Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 08:29:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 37 38 [39]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 230625 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #570 skrivet: 2013.08.29 - 18:54:03 »

Det var inte sånt där vispat smör? Man kan göra det både brynt och inte, om jag minns rätt.

Ja, såna här somrar fast med regn på nätterna för all framtid vore toppen! Tänk om det hade blivit en lika pissig sommar som den förra. Då tror jag på allvar självmordsfrekvensen hade gått upp.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #571 skrivet: 2013.09.02 - 14:59:35 »

Nä det var med som en kolasmakande bea. Det var en emulsion och då måste det ju emulgera med något.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #572 skrivet: 2013.09.02 - 15:15:52 »

Beurre blanc? Fast det smakar väl inte kola. Du får ta reda på det där!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #573 skrivet: 2013.09.03 - 15:13:29 »

Nej absolut inte burre blanc, den har jag koll på. Får exprementera lite i helgen.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #574 skrivet: 2014.03.11 - 17:21:27 »

Oj va länge sedan jag skrev här. Har fortfarande inte testat den där emulsionen, det måste jag göra. Maken har börjat göra eget smör och det blir så gott. Tänk om man kunde få tag i opastöriserad grädde så man kunde syra den först.
Just nu försöker jag ta tag i vikten genom att köra 16:8 dieten. Går sådär. Ja alltså att fasta är ok men det händer inget med vikten. Fast det beror nog på slarv i helgen. Är det någon här som kör halvfasta. Ska kanske starta en tråd om det.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #575 skrivet: 2014.04.02 - 14:54:29 »

Nu går det bättre, har gått ner några kilon och det går ganska lätt att hoppa över frukosten. Just nu äter jag så här:
Runt 8, några koppar kaffe
Runt 12: Lunch, antingen lchf-gröt på 3 ägg eller gårdagens middag.
Runt 15: En bit ost, lchf-macka eller något annat för att det inte ska bli alldeles för lite mat.
Runt 19: Middag

Lägger just nu in vad jag äter i en app och insåg att jag fick i mig alldeles för lite på 2 mål. Därför ökade jag mängden ägg i lunchen, ser till att äta mig proppmätt då. Och la in mellanmålet, annars hamnar jag på 1100 kcal per dag och det är alldeles för lite, vill ligga på 1500 kcal.
Det går utmärkt att träna på fastande mage, nästan bättre faktiskt. Har börjat springa igen så smått och försöker styrketräna någon gång i veckan utöver yogan.
Loggat

Sidor: 1 ... 37 38 [39]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544