Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 20:06:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 278470 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #420 skrivet: 2012.05.26 - 18:42:59 »

Om jag fick önska skulle läkarna ha tillgång till alla mina journaler och då kunde de se vad mina normvärden är och bilda uppfattning utifrån det. Men nej, man konstaterar att mina värden är ok enligt ett allmänt normvärde. Råkar jag ut för det här igen går jag till läkaren annars får det va.

Imorgon ska jag till Tullgarn och gå på jaktmässa och äta vildsvinsburgare.
Loggat

Tina

« Svara #421 skrivet: 2012.05.27 - 19:30:47 »

Härlig dag i solen, det blev vildsvinsburgare och så köpte jag med mig härligt rökt sidfläsk med mig hem. Försäljaren undrade om jag ville ha en bit med mindre fett  :rolleyes:

Men nu måste jag skärpa mig ordentligt, all time high på vikten, snart 75 kg. Jag inser att det här att bara man äter lite kolhydrater så behöver man inte fundera så mycket stämmer inte. Läser mycket hos Anna Hallén och inser att hur man än äter måste man alltid tänka sig för. För min del funkar inte ens minsta slarv. Nu måste jag försöka vara strikt. I fredags socialåt jag en liten bit wienerlängd, sen var vi bortbjudna på kvällen med Indisk mat och det blev lite väl mycket kolhydrater då med. Igår var en bra dag förutom att vi åt grönskaksdip till mello. Idag har det också varit en bra dag. Helgerna är annars ett fördärv.
Loggat

Tina

« Svara #422 skrivet: 2012.06.01 - 17:59:07 »

Efter att ha fått svar på håranalysen har jag lagt om kosten lite. Mindre fett, mindre portioner och så har jag lagt till 2-3 mellanmål. Det har redan gett resultat och vågen börjat ticka nedåt. Har varit duktig med träningen också, sprang 3 km i måndags och onsdags, yoga i tisdags och styrketräning igår. Idag är det vilodag och så ska jag försöka springa lite längre imorgon. Jo just det, jag har undvikit rå kål men ätit tillagad broccoli några gånger.

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #423 skrivet: 2012.06.01 - 18:31:54 »

Va bra! Hur mycket har du gått ner?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

« Svara #424 skrivet: 2012.06.01 - 20:44:51 »

1,5 kg men en del går väl under den vanliga variationen.
Loggat

Tina

« Svara #425 skrivet: 2012.06.01 - 20:46:03 »

Jag kommer få stöd av en näringsexpert under 3-4 månader så jag får väl diskutera med denne.
Loggat

Tina

« Svara #426 skrivet: 2012.06.04 - 14:28:10 »

Ok Nu ska jag börja skriva in min vikt:
28/5: 74,8
4/6: 72,9

Nästan 2 kg ner men jag tror att en del var den extrema viktökningen jag hade efter senaste helgernas frossande.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #427 skrivet: 2012.06.04 - 14:29:01 »

:clapping:
Loggat

Tina

« Svara #428 skrivet: 2012.06.05 - 08:40:14 »

Idag var det lite upp igen men jag ska bara registrera vikt på måndagar så har jag en vecka på mig att fixa till detta. Problemet är att det är studentvecka. Ikväll ska vi gå på en och på fredag har vi för vår son. Brukar alltid bli lite för mycket mat då. Igår låg jag på dryga 2000 kcal och det blir för mycket helt klart trots att jag körde poweryoga. Jag ska skriva upp motionen också så jag kan få ett mönster.
Måndag: poweryoga 60 min
Tisdag: Löpning 30 min
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #429 skrivet: 2012.06.08 - 20:59:58 »

Heja!

Jag är avundsjuk på löpningen. Vi gjorde ett försök förra sommaren hela familjen och det gick bra en vecka eller två,
sedan fick maken hälsporre ( eller något liknande) och det hela rann i sanden...
Jag fick liknande problem med fötterna  lite efter honom och det tog halva vintern innan det släppte.

jag tycker att joggningen är så effektivt, 30 minuter och man är svettig och tränat!
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #430 skrivet: 2012.06.08 - 21:37:54 »

promenera då... eller med stavar. Lika effektiv som löpning men skonsammare för fötter och hälar osv.

Jag tror jag ska ta en långprommis imorgon, Linnea är iväg (på campingen med Jans föräldrar) och henne ska vi inte hämta innan söndag så vi har tid för oss själva...
Har inte promenerat 10 km sen före operationen. Men vi får se hur vädret blir :)

Loggat

Tina

« Svara #431 skrivet: 2012.06.14 - 14:57:42 »

Jag springer själv eller med hunden. Skulle aldrig orka vara beroende av andra för att springa. Sen har jag god hjälp av gps-klockan jag fick i födelsedagspresent. Det är så kul att hålla koll på fart och längd och så kan man springa lite random. Det peppar att se att man sprang lite längre eller lite fortare. Det är mina tips för att komma igång med löpning. Idag sprang jag 3,5 km med snitt under 10 min/km. Inte snabbt kanske men det är för mig. Maken har snott bateriet till vågen så jag har inte kunnat väga mig den här veckan  :angry:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #432 skrivet: 2012.06.14 - 15:31:32 »

:angrywife:
Loggat

Tina

« Svara #433 skrivet: 2012.06.25 - 15:24:32 »

Vägning idag efter helgens svullande
28/5: 74,8
4/6: 72,9
25/6: 73,5

En av gästerna hade med sig utgott surdegsbröd och äter man bröd till maten blir det liksom inget stopp. Och så jordgubbar med vispgrädde på det. Ska kanske vara glad att det inte blev värre.

Jag ska äta mer protein och mindre fett men tycker det här med frukost blir knepigt. Idag testade jag att göra äggmjölk på hela ägg, blir lite blaskigt men det får nog bli melodin. Har kört omelett några dagar nu men gillar inte att stå och brassa käk på mornarna. Inte så kul heller när man inte får äta ost.
Loggat

Tina

« Svara #434 skrivet: 2012.06.29 - 09:05:53 »

I veckan har jag hållit mig runt 1600 kcal och då minskat lite i vikt. Sprang 7 km i tisdags, dubbelt så långt som jag brukar. Enligt matdagboken ska jag äta 2000kcal per dag men som igår när jag kom upp till det +200 kcal extra hade jag ökat 1 kg igen trots 1 timme styrketräning. Jag tycker inte träning påverkar vikten alls utan det är strikt hur mycket jag äter. Jag äter inte heller mer för att jag tränar, blir inte hungrigare eller så.
Jag skrattar rått åt Claud Marcus & co som sitter och säger att det bara handlar om att äta mindre och röra sig mer. Jag springer 2-3 ggr i veckan och styrketränar 1 g/v. Utöver det går jag minst 30 min med hundarna varje dag, oftast blir det mycket mer. Man kan undra hur mycket man måste röra på sig för att det ska synas på vågen.
Loggat

Sidor: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544