Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 20:09:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 278476 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #270 skrivet: 2011.12.07 - 16:21:43 »

Jag har fått problem med magen. När jag ätit, framförallt min frukost på äggmjölk och kaffe får jag svid och mår illa. Kan det vara fettet som man mår dåligt av? Sen har jag på allvar börjat försöka göra något åt andedräkten, jag håller på att få social fobi och knaprar halstabletter hela tiden (kanske det som får magen att krångla). Läste på min nya idols  :flirting: hemsida att dålig andedräkt kan bero på problem med matsmältningen. Jag ska testa hennes råd om saltsyretabletter och enzymer så får vi se om det hjälper. Annars får jag nog gå tillbaka till en mer GI-baserad kost även om jag inte vill  :sad: Jag kan inte ha det så här längre.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #271 skrivet: 2011.12.07 - 19:02:46 »

Det är lite konstigt att så pass många får problem med magen. Är det inte det ena så är det det andra liksom.  :blink:

VET du att mer kolisar hjälper då? Du behöver väl i så fall inte gå så långt som till GI. The Perfect Health diet verkar rätt intressant tycker jag. Har du kollat in den? Jag tror de är inspirerade av Kwasniewski men anser att man ska äta mer kolhydrater än hans 50 g, ivf om man inte är tjock. De är de som kör med "safe starches". Men fick du inte problem med sug och skit när du la till kolisar förut?

Citat
på min nya idols  :flirting: hemsida

Grishalvan?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

« Svara #272 skrivet: 2011.12.07 - 19:43:32 »

Nä Zahra, hon är inte min idol egentligen men jag tycker hon skriver bra grejer. Jo jag får problem med kolisarna men jag börjar bli desperat. Fet och trött eller lukta illa liksom. Ska kolla perfect health. Man kan ju undra vad den här andedräkten beror på.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #273 skrivet: 2011.12.07 - 19:55:44 »

Har du varit till doktorn? För du har väl inte fått ont i magen av kosten förut. Vet du att du blir bättre av mer kolisar?
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #274 skrivet: 2011.12.08 - 00:13:11 »

Det svider i min mage också om jag äter för lite kolisar. Ofta har jag svårt att dricka kaffe.
Om jag i hela mitt liv har haft en "järnmage" och en fungerande, så blev den totalt kollapsad med lchf.
Jag fick öka på med potatis och bovete, hjälpte bara lite. Nu tar jag ibland adofilus eller
"probi mage-piller" emellanåt och då verkar det att fungera.
Ärligt talat så sket jag ur mig mina överflödskilo! Nu ligger jag +två kilo.
Det enda är väl att prova sej fram.
Däremot har jag inte haft besvär med dålig andedräkt.
Loggat
Tina

« Svara #275 skrivet: 2011.12.08 - 19:20:23 »

Jag har tvärt om alltid haft problem med magen men den blev frisk med LCHF. Jag tror inte magen blir bättre med kolisar men andedräkten. Jag avskyr att gå till doktorn och jag har verkligen inte lust att dom ska titta i magen, har gjort det en gång och det ska mycket till innan jag gör det igen. Nu testar jag att dricka pressad citron innan maten och drar ner på fettet lite och jag tycker jag mår bättre.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #276 skrivet: 2011.12.08 - 19:23:11 »

Jaha. Men andedräkten, om det är dragon breath, ska inte det gå över efter ett tag? Äter du jättemycket protein?
Loggat

Tina

« Svara #277 skrivet: 2011.12.08 - 19:30:05 »

Nej det gör jag inte heller, en äggula till frukost och så kanske 100-150 g kött till lunch och middag. Andedräkten har jag haft i 3 år nu.
Loggat

Tina

« Svara #278 skrivet: 2011.12.10 - 15:31:12 »

Nu börjar i alla fall vågen peka nedåt. 72,5 kg vid gårdagens vägning. Kom på att jag slutade äta ginsen för några veckor sedan, gerimaxen var slut. Senaste dagarna har jag varit ovanligt trött och seg med molande huvudvärk. Hittade rosenrot hemma och nu känns det mycket bättre. Trodde inte jag var beroende av ginsen. Orkade både springa och städa idag, härligt.
Loggat

Tina

« Svara #279 skrivet: 2011.12.11 - 15:11:19 »

Vilken katastrofmiddag jag var på igår. Det var glöggmingel hos kompisar som vi sällan träffar. Orkade inte krångla så det blev massor med mat jag inte mår bra av. Sen mådde vi illa både jag och min man påväg hem. Sånt här har jag så himla svårt att hantera, ibland bara orkar jag inte peta bort och tacka nej. Idag mår jag i alla fall bättre men har inte vägt mig. Vikten är det minsta problemet, men nu har jag bestämt mig för att åtminstone säga att jag inte tål gluten och säga till i förväg. Det var min mans kompisar och han tycker det är så pinsamt att be om specialmat.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #280 skrivet: 2011.12.11 - 15:22:19 »

Man ska ju inte behöva bli dålig. Kan du inte förklara som det är bara? Jag antar att jag har lättare med det där därför att jag har fet. De flesta visar nog hänsyn för att de tycker det är bra att man försöker gå ner. De skulle bara veta att jag inte är ett dugg känslig.  :biggrin1:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #281 skrivet: 2011.12.11 - 16:23:04 »

Du är en mycket elak person, Hemul.  :bg: Precis i min smak!  :smooch:

Nä, det här duger inte, Tina. Är man känslig för ett visst födoämne, som i ditt fall gluten, så ska man givetvis inte utsätta sig för det. Det är inga konstigheter att förklara för vänner, om man är bortbjuden. När jag är värdinna brukar jag bli väldigt ledsen om det är något som någon är allergisk mot, och jag inte har fixat någon ersättning för det. Vad ska jag då bjuda på?! Så klart vill jag ju veta lite innan så jag får en chans att vara just en så god värdinna som jag vill vara. Alla gäster ska känna sig väl omhändertagna och varmt välkomna. Tänk på det Tina.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #282 skrivet: 2011.12.11 - 16:57:04 »

Men jag VILL ju inte äta annat än nogrant utvalda kolhydrater. Och nån skäl måste man ju ange för att få extra smör.  :lol:
Loggat

Tina

« Svara #283 skrivet: 2011.12.11 - 20:36:23 »

Sorla, det är det jag menar, hade inte varit problem om jag sagt till i förväg. Jag måste helt enkelt tänka på det framöver. Men när man lagat massa mat så vill inte jag säga att jag inte kan äta något av det.

Men Hemul, menar du att folk fattar att du vill äta fett och lite kolisar? Det är strålande.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #284 skrivet: 2011.12.12 - 05:24:37 »

Japp. Jag började ju med GI på nittitalet, så det börjar väl gå in här och där att jag kanske inte äter som andra. Nu är ju inte jag bangen för att smaka på en mjölsås om det är så och potatis och ris äter jag ju, så jag är väl inte så himla krånglig. Talar bara om att jag inte äter så mycket kolhydrater för att gå ner i vikt och undrar om jag kan få lite smör som kompensation om det inte redan står framme. Brukar smaka på det mesta och berömma, då blir de glada.  :tongue: Till saken hör att jag inte har nåt större socialt liv precis. Problemen ökar väl säkert med antalet människor man ungås med, chansen att där finns oförstående ökar väl.
Loggat

Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544