Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 14:24:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 278237 gånger)
0 Medlemmar och 28 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #255 skrivet: 2011.11.07 - 23:34:41 »

ja undvika klädinköp pga sorlekar är alltid en bra motiviation  :nod-yes: i alla fall när det rör sig om att undvika större storlekar!  :flirting:
och härligt att höra att du endå gått nedåt i helgen!  :thumbsup: :clapping: hoppas det fortsätter så!!

nää den restaurangen var katastrof från början till slut  :tongue_wag: billigt halvfabrikat rätt igenom! vidrigt! bara det att de inte ens ids vispa sin egen jäkla grädde säger ju en del.. alt köpa en sån där tryckbehållare där man häller i ovispad grädde och sen sätter dit en kolsyrepatron.. gräddsifon eller vad de heter?... nää billigaste jäkla sprutgrädden var det  :tongue_wag:  :puke1:

varm choklad med vispgrädde äe stort även här i sverige.. och en favorit hos mig faktiskt.. förr var det ju oboy man åt... men nu gör jag egen med kakao  :lol: .. har drukigt en hel del sådan på sista tiden faktiskt... jättegott till frukosten!  :nod-yes: och då min inehåller en mikroskopisk mängd socker så blir det inte så farligt heller.  :tongue:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #256 skrivet: 2011.11.08 - 05:06:42 »

:smooch: på kwidell!

Jag vill inte heller köpa nya kläder, men jag vill gå ner.

Jag köpte nya T-shirts i våras. De är för stora nu, men funkar ju när man har andra kläder utanpå. Köpte två par brallor i slutet på sommarn. De var lite i stora laget (postorder) så de kommer förhoppningsvis bara att funka den här vintern. Köpte sommarskjortor till förra sommarn. De var jättebra då men alldeles för stora i år. Pinsamma faktiskt iom att de var v-ringade. Fick lov att hålla i när jag böjde mig fram och så :shy:

Tack och lov att jag har tvättmaskin nu. Då klarar man sig med väldigt lite kläder och kan tvätta oftare istället. Bara man har gott om sånt som trosor och strumpor och T-shirts. Förut när jag tvättade i tvättstugan behövde jag ju massor av allting.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #257 skrivet: 2011.11.08 - 05:52:14 »

:inlove:

nä det där med nya kläder är svårt tycker jag... speciellt när man varierar i vikt.. man vet liksom inte villken storlek man ska beställa saker i längre!  :laugh: .. för det är ju inte roligt när kläderna e för små heller!  :tongue_wag: och för stora har man ju redan gott om..  :whistle:

egen tvättmaskin är en gudagåva ja!  :nod-yes: :thumbsup: så skönt att kunna tvätta när man har tid och det behövs... istället för när man lyckas få tillträde till en jäkla tvättstuga vars maskiner inte tvättar rent ens!  :tongue_wag:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #258 skrivet: 2011.11.08 - 06:38:35 »

Sånt man inte haft så länge eller direkt mot kroppen kan man ju köra på sånt där snabbprogram har jag upptäckt. Då hinner man alltid tvätta innan man går och lägger sig och så är det torrt på morron. Har varit rutinen för skjortor två somrar nu.
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #259 skrivet: 2011.11.08 - 16:52:02 »

Fast jag saknar tvättstuga, då tvätta man allt så det blev tomt i tvättkorgen. Nu är den alltid full. Hemul, du kan kanske tvätta i högre värme så kläderna krymper lite  :flirting:
Loggat

Tina

« Svara #260 skrivet: 2011.11.20 - 21:11:36 »

Party, party, party! Helt galet nu, förra veckan var det vinprovning, bokcirkel och nätverksträff, den här veckan är det matlagning på Cajsa Warg, ut med Kina-gänget och vinterfest. Förra veckan gick rätt bra förutom när det bjöds hamburgare där köttet var malt av naturbeteskött och blandad med märg, brödet hembakt liksom pommesen. Jösses va gott och det där brödet var bara så gott. Men magen ballade ur, ska INTE äta bröd. Lyckas i alla fall hålla vikten men det beror på att jag håller igen övriga måltider.
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #261 skrivet: 2011.11.20 - 23:12:02 »

:cheers: här på saiten är det också bara fest  :headbanger: än den ene än den andre..  :cool2:
Loggat
Tina

« Svara #262 skrivet: 2011.11.22 - 12:44:09 »

Efter gårdagsmiddagen kom min kropp på en ännu bättre strategi, bullemi  :puke1: Alltså jag har skrivit om det här tidigare, ibland är det saker i maten som jag förmodligen inte tål och jag kan inte komma på vad. Igår var det inget mjöl i maten men såsen reddes med maizena. Ja så var jag "tvungen" att äta upp chili/choklad pannacotan med passerade hallon  :whistle: Och inatt var det jag som pratade med Ulrik och Rolf.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #263 skrivet: 2011.11.22 - 13:07:39 »

Pssst! Maizena är mjöl.  :whink:

Kräks du för att du ätit så mycket eller för att du ätit nåt du inte tål? Hängde inte med riktigt.  :blush:
Loggat

Tina

« Svara #264 skrivet: 2011.11.22 - 13:09:35 »

Något jag inte tål, förutom maizenan och pannacottan får jag för mig att det var rätt ok men jag lagade bara en rätt så jag vet inte vad de andra hade i sin mat.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #265 skrivet: 2011.11.27 - 05:12:32 »

Var det inte nått om att frysta hallon kunde inehålla Vinterkräksjukan förut?  :hm-hm:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #266 skrivet: 2011.11.27 - 08:48:11 »

Jo.
Loggat

Tina

« Svara #267 skrivet: 2011.11.27 - 10:18:28 »

Men varför blev bara jag sjuk då? Det var nog mer matförgiftningssymtom för allt kom ut på en gång så att säga och sen lugnade det ner sig.
Loggat

Tina

« Svara #268 skrivet: 2011.11.28 - 09:39:06 »

Efter 3 veckors försening har mensen kommit tillbaka och det med besked. Jag vågar ju knappt gå hemmifrån. Det var väl onödigt tycker jag. Dessutom har jag all-time-high efter helgens utsvävingar  :cry: 74 kg jämt.
Loggat

Tina

« Svara #269 skrivet: 2011.12.05 - 14:40:01 »

Idag har jag huvudvärk och tar det lugnt. Skönt att ta långpromenad med hundarna i solen. Jag har gjort en deal med företaget jag ska sluta på så jag är ledig året ut nu, så skönt fast lite tråkigt också. Jag får väl ge mig på att städa arbetsrummet eller något annat kul.
Loggat

Sidor: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544