Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 15:32:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 278352 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #225 skrivet: 2011.11.05 - 03:39:11 »

har tillockmed ätigt köppt pepparkaksdeg!!!  :cry:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #226 skrivet: 2011.11.05 - 04:02:53 »

Det skulle jag också kunna tänka mig!  :w00t: Fast bara en bit förstås. Åt du upp hela rullen? :goggle:

Jag håller ju på att läsa The Primal Bluprint och jag gillar Sissons inställning (oavsett vad man tror om optimal kolhydratmängd o.s.v.). Det är för att han inte är dogmatisk. Han har till exempel en 80-procentsregel. Den innebär att klarar man att leva upp till sin målsättning till 80% så är man OK. Man ska alltså inte satsa på 80%, man ska satsa på 100%, men om man inte har tid att träna en vecka eller hellre går på ett födelsedagskalas eller det inte finns något annat än pizza att äta på tåget så är det inte hela världen för en gångs skull liksom, så länge man lever rätt till 80%. Rätt skön inställning tycker jag. Han menar att alltför rigorösa dieter och träningsprogram är stressande i sig och därmed inverkar de negativt på både kroppen och sinnet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #227 skrivet: 2011.11.05 - 04:08:03 »

Just det, den här degen var ju läskigt god, speciellt om man mixar kokosen. Den kan du göra istället.
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,815.0.html
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #228 skrivet: 2011.11.05 - 04:20:39 »

hela rullen e inte slut ännu... är nog en tredjedel kvar knappt... åt i förrgår och i går... så äter jag en bit i kväll också så är den slut sen...  :sad: men det är gott!  :devil: älskar pepparkaksdeg!...  :cry: ... har för mig att jag provade den där varianten av pepparkakor faktiskt..  :hm-hm: och jag tyckte nog att det var gottis det också!... så det borde ju vara hälsosammare i alla fall...  :rolleyes:
men vad jobbigt det är när man liksom inte orkar kämpa emot och bara trillar dit på diverse konstiga saker  :confused3:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #229 skrivet: 2011.11.05 - 04:36:40 »

Karln din då, har han också trillat dit? Annars borde väl han kunna vakta dig.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #230 skrivet: 2011.11.05 - 04:54:51 »

:sad: han har trillat dit nästan värre än jag.  :sad: .. vi försöker peppa varandra... men det är svårt när ingen av oss riktigt orkar med för ögonblicket!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #231 skrivet: 2011.11.05 - 05:00:26 »

Näe! Här finns det bara en sak som hjälper! :spank_u:

Om ni känner att ni vill äta sött kan ni väl svulla på frukt? Det är ivf bättre än socker och mjöl.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #232 skrivet: 2011.11.05 - 05:03:49 »

vi har ätigt frukt också...  :shy: vi fick av min mamma... hemmodlade päron och äpplen.. och Guuud så gott det är!  :inlove: men det inbillar jag mig är bättre än köpefrukten rent näringsmässigt också..?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #233 skrivet: 2011.11.05 - 05:12:51 »

Måste det ju vara. Jag har också ätit äpplen i höst för jag har upptäckt att vi har ett träd med goda äpplen i trädgårn. Du får bli Primal (Sisson). Då får du äta frukt, men fortfarande inte pepparkaksdeg.  :flirting:

Ni får ta och skärpa er nu faktiskt! Du som kan gå ner så bra om du sköter dig också. Jag skiter i om ni äter frukt, för jag tror inte det är så farligt i måttliga mängder, men degen får det bli slut med nu på en gång. Basta!  :fork_off:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #234 skrivet: 2011.11.05 - 05:57:49 »

måste bara äta upp den jag har kvar först så...  :redface: men ja du har rätt i att skärpning behövs.  :sad: bara det där med orken som saknas lite... men vi försöker i alla fall!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #235 skrivet: 2011.11.05 - 06:23:30 »

Släng den! Nu! :devil:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #236 skrivet: 2011.11.05 - 06:37:45 »

:max-shock: erutokig!!? kanmanjuintegöraheller!!  :nonono: det är ju GOTT JU!!  :dribble: :lick: :flirting: om jag nu har trillat dit och köppt hem deg så tamejtusan om jag inte ska "njuta" av att äta upp den också!  :lick:  :cool: speciellt eftersom jag sen inte vill köpa hem mera  :nonono:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #237 skrivet: 2011.11.05 - 06:43:15 »

Det skulle vara terapeutiskt för dig att slänga den tror jag. Då springer du inte och köper igen. Gå genast och doppa den i toaletten och släng den sedan i sopppåsen. Då är det garanterat att du inte fiskar upp den igen.  :kungfu:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #238 skrivet: 2011.11.05 - 06:54:19 »

:laugh: den var fin! .. men nej. här slängs ingen deg i dag inte. här ska njutas och frotteras i vetskapen om att jag sen inte kommer köpa hem någon deg på vääääldigt länge. om ens någonsin.  :nod-yes:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #239 skrivet: 2011.11.05 - 09:40:29 »

Åh vad bra med pepparkaksreceptet. Undrar om det skulle fungera med kokosmjöl ockås (läste bara första sidan av 4..) så att dom blir en aningen slätare?

Och jag håller dock med Hemulen här. Att slänga degen gör dig nog starkare. Doppa i toaletten är en mycket bra åtgärd att göra först.

Just för att man kastat något gott och som man betalt för blir spärren att handla samma när man är svag igen större.

Jag fick mig en funderare häromdagen på kostdoktorn. Det handlade om skärpmat och varför man äter så mycket av det. Jo, för att det är gott, det är ju gjort att vara gott, och då vill man äta mer osv osv. Jag lagar ganska "tråkig" mat till vardags. enkla, rena smaker, utan för mycket olika tillsatser för att göra det "gott". För iofs är vanlig mat helt enkelt gott som det är, och man äter tills det räcker och överäter inte så fort. T.ex. en köttbit med kokt broccoli och kryddsmör. broccolin äter jag kokt som den är, tom kokt utan salt. Men min sambo tycker det är så tråkigt och vill ha den med mer smak, öser på chilisås eller steker upp broccolin med sambal och annat i stekskyn av köttet. Visst blir det godare då MEN DÅ ÄTER MAN MER!!!!  Jag tror det är hans problem, han gör all sin mat så god att han äter mer än vad hans kropp gör av med. Stekta ägg är inte stekta ägg men han öser på med allt möjligt,lök, tomatbitar, paprikabitar, tabasco, sojasås, skinkbitar, ost mm. Säkert gott, och då äter man mer...

jag håller mig till vardags vid ganska enkla saker. Passar mig bäst och då överäter jag inte så fort. Gör jag köttfärssås till strimlade vitkålsspaghettin äter jag bums mer än när jag gör pannbiff t.ex.

Men jag ska nog göra en stor sats kålpudding nu i helgen. Till att ha i frysen då är det inte heller lätt att ta ut för mycket :)
Loggat

Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544