Tack Kwidell
till dig med. Hemull, passa dig
Är det bara jag som tycker det är skönt att det börjar bli höst. Jag tycker det är lite jobbigt när det är så där himla varmt hela tiden, blir slö och orkar ingenting. Nu får jag energi att ta tag i massa saker. Igår skördade jag kålrabbi och squash, det har varit lyckat i mina odlingar. Misslyckat helt har jag gjort med gurkorna som något djur tyckt varit smaskigt, samma med bondbönorna. Gissar på rågeten som bor med sitt kid i närheten. De flesta av mina krukväxter har överlevt i trädgården men inget hade klarat sig utan bevattningsanläggningen vi investerade i för några år sedan. Det höll på att gå åt skogen för batteriet hade tagit slut sista veckan vi var borta men jag lyckades rädda det mesta.
Jag funderar på om jag ska investera i en 3:e frys. Det har varit så mycket bär i år och äppelträden dignar och så vill jag kunna köpa rejält med kött från höstslakterna. I morgon ska jag hämta ett lamm från Husa gård och jag vet i sjutton hur jag ska få in det i frysen. Största problemet är vad den ska stå.
Ja så lever livet med mig här tillbaka i stan. Men jag åker nog till landet i helgen igen, det är så härligt.