Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 22:37:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Konstigabaralillajag  (läst 3881 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
konstigabaralillajag
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 11



Hemsida
« skrivet: 2008.12.05 - 10:48:38 »

Hejsan!

Tänkte att jag skulle lägga in en lite presentation.

I slutet av januari hittade jag LCHF av en slump på nätet och den 29 januari började jag. Allt gick som en dans och under första veckan gick jag ned 8 kg. Vågen har pekat nedåt (och ibland uppåt) och jag väger nu ca 27 kg mindre än vad jag gjorde i januari 2008 vilket är helt otroligt!
Den har hjälpt mig med min övervikt och jag har ett litet hopp om att min fibromyalgi ska lidras lite. Har inte upplevt att den påverkat min fibro men de få gångerna jag äter ngt som inte är enligt LCHF så får jag genast ondare så ngn effekt har kosten på min värk...

Innan jag började med LCHF var jag den totala motsatsen, åt bara lightprodukter och var livrädd för fett (fd vv). Jag är så oerhört tacksam för att jag hittade denna kosten. Många var tveksamma när jag började och ifrågasatte min mat (min sambo har stöttat mig till 110%) men ganska snart gav kostomläggning resultat och många av mina bekanta har tagit till sig kosten...

Mitt delmål är att nå 70 kg. Jag startade resan med en matchvikt på ca 107 kg och väger nu ca 80 kg. Mitt slutmål är att nå 65 kg men jag har inte bråttom :)

Ngt direkt tips har jag inte just nu mer än att ge inte upp, omställningen kan vara tuff men snart rullar det på!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.12.05 - 11:21:27 »

Välkommen!  :wave:

I slutet av januari hittade jag LCHF av en slump på nätet och den 29 januari började jag. Allt gick som en dans och under första veckan gick jag ned 8 kg. Vågen har pekat nedåt (och ibland uppåt) och jag väger nu ca 27 kg mindre än vad jag gjorde i januari 2008 vilket är helt otroligt!
Den har hjälpt mig med min övervikt och jag har ett litet hopp om att min fibromyalgi ska lidras lite. Har inte upplevt att den

... och WOW!  :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2008.12.05 - 15:52:10 »

 :wave: och Välkommen !
27 kg på ett år ! kan någon matcha det ?? WOW :flowers:!

Blanda dig i soppan här och kom gärna med nya recept !
Loggat
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #3 skrivet: 2008.12.10 - 10:31:26 »

Härligt resultat! Det är alltid kul att se när det går bra för andra.

Välkommen hit!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544