Hejsan hoppsan! Det är jag som är Deliana. Jag är inom några dagar 26 år och får väl titulera mig som nybörjare med den här sortens kost. Jag har ätit mer eller mindre enligt LCHF i 1½ månad nu och det känns bra.
Jag är jättedålig på att skriva presentationer men hänvisar gärna till min blogg som hamnar mest om sömnad och sånt:
http://missdeliana.blogspot.comVarför bestämde jag mig för att pröva LCHF? Av flera orsaker.
Mycket för att jag vill må bra kroppsligt. Jag har diabetes, astma och alla möjliga sorters besvär i familjen som jag gärna slipper. Jag har läst mycket på nätet om kost och av allt jag läst tyckte jag att det här lät mest logiskt och vettigt.
Anledning nummer två hör i allra högsta grad ihop med anledning nummer 1. Jag har en hel del vikt att gå ner Jag är 164 cm lång och väger i nuläget ca 95 kilo. Som mest har jag vägt 112, den vikten föll bort av ren automatik när jag började medicinera för min ADHD-problematik eftersom jag orkade vara mer aktiv och äta regelbundet som man ska.
Sedan jag la om min kost har min mage mått mycket bättre och jag har tappat bort allt vad blodsockerfall heter, det känns så självklart att det är såhär jag bör fortsätta. Exakt hur min diet ser ut är fortfarande på experimentsstadium men än så länge väljer jag bort allt som har mer än 5% kolhydrater och väljer till de fetaste varianterna av de produkter jag använder i min matlagning. Det blir mycket kött också såklart. ;)
Jag äger ingen våg så jag har ingen aning om hur det går med det där, för midjemåttet har jag inte mätt sådär noggrant även om jag borde. Vattenvikten försvann ju fort dock, jag märkte så mycket på kläderna i alla fall.
Jag är en väldigt sporadisk forumsbesökare så det kan nog ibland gå många veckor mellan mina besök, bara så ni vet. :)