Håller på. fjällmor, håller på...
idag känner jag för att dansa, fira, sjunga, jubla, hjula längs gatorna... Vi har varit på habiliteringsbesök, gosseson och jag...
Hitintills har han mest intresserat sig för böckerna som finns i väntrummet. Idag sade han först "läsa Totte-bok" (han specifierade vilken slags bok han ville ha
) och när vi hade läst hela den såg han för första gången dockskåpet! Verkligen "såg"! Så när vår kontakt kom gåendes i korridoren sitter min son framför dockskåpet och undersöker den, kikar in och kollar fönster. Sedan hittar han dockpojken, lägger den i sängen som finns i ett av rummen och säger "Go'natt mamma, go'natt mamma" och leker i godan ro medan vår logoped sitter snett bakom och häpnar.
Inne på rummet kunde han göra ALLA övningarna som han bads göra - nåt missade han på men för det mesta så fattade han precis vad man bad honom göra och gjorde! Samma kille som i augusti hade svårt för "lägg lika" - lägg borsten bredvid
den andra borsten - sitter nu och lägger ABC - lotto, bild för bild, med den enda instruktionen: "lägg lika".
Här hemma hade posten med sig ytterligare en ABC - lotto, och där fanns bla bilden av en björn. Så när gossen håller den i handen och funderar vart den skall börjar han samtidigt sjunga "Björnen sover" för sig själv.
Jag skulle kunna fortsätta!
Det är så himla kul och det händer grejer hela tiden nu - ååhh jag är sååå lycklig!